Τα συνεχή προβλήματα τα οποία έχει στο ενεργητικό της το τελευταίο διάστημα η Boeing έχουν κλονίσει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού. Το στρες που ίσως προκαλεί σε κάποιους το να κλείσουν εγκαίρως αεροπορικά εισιτήρια και να προλάβουν την πτήση, ενισχύθηκε από ακόμα έναν παράγοντα, αυτόν της ασφάλειας του αεροσκάφους.
Σε έρευνα που διεξήχθη τον Ιούνιο, ένας στους πέντε ταξιδιώτες δήλωσε ότι το ψάχνει περισσότερο όσον αφορά τον τύπο του αεροσκάφους, πριν προχωρήσει σε κράτηση, ενώ το 22% δήλωσε ότι περιορίζει τα αεροπορικά ταξίδια για το υπόλοιπο του έτους.
Το 55% των ταξιδιωτών δήλωσε ότι έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κάνει κρατήσεις πτήσεων, λόγω των πρόσφατων ειδήσεων σχετικά με τα αεροσκάφη και τις αεροπορικές εταιρείες.
Η έρευνα έδειξε επίσης ότι το 13% των ερωτηθέντων αποφεύγει τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, προκειμένου να αισθάνεται μεγαλύτερη ασφάλεια στις πτήσεις, όπως μεταδίδει το CNBC.
Ωστόσο, μελέτες έχουν δείξει ότι κάτι τέτοιο, απλώς δεν έχει πραγματικό νόημα, αν σκεφτεί κανείς ότι πολλές αεροπορικές χαμηλού κόστους χρησιμοποιούν Airbus (A320) και όχι Boeing (737), ιδιαίτερα στην Ασία. Μια νέα μελέτη του ΜΙΤ έρχεται να μειώσει τους φόβους των επιβατών.
Οι φόβοι ενισχύονται, οι κίνδυνοι μειώνονται
Όση ανασφάλεια και αν προκαλούν οι πρόσφατοι τίτλοι για την Boeing, η ασφάλεια των αερομεταφορών βελτιώνεται από δεκαετία σε δεκαετία, σύμφωνα με τον Arnold Barnett, καθηγητή στατιστικής στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης και ενός από τους συγγραφείς έρευνας σχετικά με τους κινδύνους των εμπορικών πτήσεων.
Γεωγραφικές ανισότητες
Ωστόσο, υπάρχουν γεωγραφικές ανισότητες, σύμφωνα με την έκθεση, η οποία χωρίζει τον κόσμο σε τρεις βαθμίδες όσον αφορά την ασφάλεια των πτήσεων:
Βαθμίδα 1: Ηνωμένες Πολιτείες, Ευρώπη, Αυστραλία, Καναδάς, Κίνα, Ισραήλ, Ιαπωνία και Νέα Ζηλανδία.
Βαθμίδα 3: Υπόλοιπες χώρες
Για τις κατηγορίες 1 και 2, ο κίνδυνος θανάτου για τις πτήσεις μεταξύ 2018-22 μειώνεται σε 1 ανά 80 εκατομμύρια επιβιβάσεις επιβατών, σύμφωνα με τους ερευνητές του ΜΙΤ.
Κυρίαρχη η Boeing
Αν και ο ανταγωνισμός μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών είναι έντονος, η κατασκευή αεροσκαφών κυριαρχείται εδώ και καιρό από την αιωνόβια εταιρεία Boeing των Ηνωμένων Πολιτειών και την ευρωπαϊκή ανταγωνίστριά της, Airbus. Μαζί, οι δύο εταιρείες κατασκευάζουν σχεδόν όλα τα μεγάλα επιβατικά αεροσκάφη.
Έτσι, η αποφυγή αεροσκαφών που κατασκευάζονται από την Boeing είναι δυνατή, αλλά όχι απαραίτητα εύκολη. Πολλές πλατφόρμες, όπως η Kayak και η Alternative Airlines, επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να φιλτράρουν τις πτήσεις με βάση το αεροσκάφος, μια επιλογή που προστέθηκε μετά τη συντριβή δύο αεροσκαφών Boeing 737 Max μέσα σε διάστημα έξι μηνών το 2018 και το 2019.
Ένας μέσος ταξιδιώτης δεν θα είχε πρόβλημα να επιλέξει ανάμεσα σε διαφορετικές εταιρείες αλλά για τους συχνούς ταξιδιώτες, κάτι τέτοιο δεν τους εξυπηρετεί και μπορεί να τους φαίνεται λιγότερο ελκυστικό.
Ταξιδιώτης πλήρωσε επιπλέον τετραψήφιο ποσό, προκειμένου να πετάξει η οικογένειά του από Σιγκαπούρη προς ΗΠΑ, για να αποφύγουν να ταξιδέψουν με Boeing 737 Max, την εποχή που είχε συντριβεί η πτήση 302 της Ethiopian Airlines στις 10 Μαρτίου 2019.
Το νέο αεροπλάνο; Ένα Boeing 737 Max…