Στη σημαντική αύξηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που θα επιφέρει η Γραμμή 4 του Μετρό, το ευρύτατο πρόγραμμα αστικών αναπλάσεων και τις δενδροφυτεύσεις που προβλέπει το Μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο Αθηναίων, αλλά και πότε το Μετρό θα συνδέσει το λιμάνι του Πειραιά με το Αεροδρόμιο αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στον ΑΝΤ1.
Όπως τόνισε ο κ. Καραγιάννης είναι η πρώτη φορά που υπογράφεται Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου και ενός Δήμου για ένα τόσο σημαντικό έργο υποδομής.
«Αυξάνουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα καθώς θα προχωρήσουμε σε 3.000 δενδροφυτεύσεις και αστικές αναπλάσεις σε συνολική επιφάνεια 85.000τ.μ.» ανέφερε, προσθέτοντας χαρακτηριστικά: «Στόχος μας είναι να “πρασινίσουμε” τον Δήμο της Αθήνας αλλά και τους τέσσερις δήμους από τους οποίους θα διέρχεται η Γραμμή 4 του Μετρό».
Η Γραμμή 4 θα ξεκινάει από το Άλσος Βεΐκου και θα καταλήγει στο Γουδή, μία διαδρομή που θα καλύπτεται σε 17 λεπτά. Όπως εξήγησε ο Υφυπουργός Υποδομών, «οι σταθμοί στο κέντρο της Αθήνας θα πυκνώσουν και οι μετακινήσεις με αυτοκίνητο θα μειωθούν καθώς θα βγουν από τους δρόμους 53.000 οχήματα».
Απαντώντας στις ανησυχίες για την κυκλοφοριακή επιβάρυνση κατά την κατασκευή της Γραμμής 4, ο κ. Καραγιάννης διαβεβαίωσε ότι δέσμευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποτελεί η εκτέλεση του έργου «με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα, τη μικρότερη δυνατή όχληση και την ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση στην καθημερινότητα των πολιτών».
Θα στηθεί εργοτάξιο και στα Εξάρχεια
Ερωτηθείς για τον Σταθμό στα Εξάρχεια ο υφυπουργός Υποδομών ήταν ξεκάθαρος τονίζοντας ότι θα στηθεί και εκεί εργοτάξιο.
Τόνισε με έμφαση ο κ. Καραγιάννης ότι «δεν θα επιτρέψουμε τα λάθη που έγιναν στο παρελθόν, με περιοχές που αρνήθηκαν να γίνουν σταθμοί του Μετρό και μετά το μετάνιωσαν! Οπότε δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μην κατασκευαστεί ο σταθμός στα Εξάρχεια!».
Στον Πειραιά το καλοκαίρι το Μετρό
Ξετυλίγοντας τον χάρτη των σημαντικών συγκοινωνιακών υποδομών που αναπτύσσονται στο Λεκανοπέδιο, ο κ. Καραγιάννης έκανε αναφορά στη Γραμμή 3 του Μετρό η επέκταση της οποίας ολοκληρώνεται με την παράδοση των τριών τελευταίων σταθμών το καλοκαίρι. Όπως υπογράμμισε, «εντός του καλοκαιριού η διαδρομή Αεροδρόμιο-Πειραιάς θα γίνεται σε 50 λεπτά καθώς θα παραδοθούν σε λειτουργία οι σταθμοί, Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς».
Άλλωστε, στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας έχει φτάσει ήδη το Τραμ, το οποίο χρησιμοποιούν καθημερινά αρκετοί πολίτες για τις μετακινήσεις τους.
Επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον
Η ανάπτυξη του δικτύου Μετρό συνεχίζεται και στη Γραμμή 2 προς τα Δυτικά. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, στο τέλος του 2022 θα υπάρχει η περιβαλλοντική αδειοδότηση ώστε να δημοπρατηθεί η κατασκευή τριών νέων σταθμών, Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος, στη Γραμμή 2. Ο κ. Καραγιάννης, κλείνοντας, τόνισε ότι «στα μεγάλα έργα υποδομών πρέπει να ενώνουμε δυνάμεις. Η υπεραξία των μεγάλων έργων υποδομής, αποτυπώνεται στην κοινωνία, την οικονομία και το περιβάλλον».