Για τολμηρές παρεμβάσεις, και μια πιο αποτελεσματική διοίκηση αλλά και αυστηρότερα κριτήρια για το προσωπικό στο νέο νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ έκανε λόγο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την εισήγησή του στο Υπουργικό Συμβούλιο της Δευτέρας (28/4) . «Ο νέος οργανισμος θέλουμε να εξελιχθεί σε μια νέα ΔΕΗ. Νέα κουλτούρα σε όλα τα επίπεδα» τόνισε χαρακηριστικά ο πρωθυπουργός.
Ακόμη κατά την εισήγησή του χαρακτήρισε «κρίσιμη προτεραιότητα την αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας του ΟΣΕ» προσθέτοντας ότι «μέσα στην ημέρα θα ανακοινωθούν τα έργα για την αποκατάσταση των ζημιών στη Θεσσαλία. Το χρονοδιάγραμμα είναι 15 μήνες και στο τέλος της υλοποίησής του όλος ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας θα έχει όχι μόνο τηλεδιοίκηση αλλά και σύστημα αυτόματης πέδησης».
Σχετικά με τα νέα μέτρα άμεσης εφαρμογής που προβλέπονται στο νομοσχέδιο και αναβαθμίζουν το επίπεδο ασφάλειας του σιδηροδρόμου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε λόγο για ένα νέο τεχνολογικό εργαλείο που θα έχει σε 3 μήνες από σήμερα στα χέρια του το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας. Πρόκειται για το σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού τρένων, το σύστημα HEPOS το οποίο μπαίνει υποχρεωτικά σε κάθε τρένο που κυκλοφορεί σε ολόκληρο τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.
Ο Πρωθυπουργός γνωστοποίησε ότο το εν λόγω σύστημα θα είναι ανοιχτό και προσβάσιμο σε όλους τους πολίτες μέσω του railway.gov.gr.
Παράλληλα με τα συστήματα τηλεδιοίκησης και ETCS, το σύστημα γεωεντοπισμού θα λειτουργήσει ως μια επιπλέον δικλείδα ασφαλείας ώστε να μην ξανασυγκρουστούν ποτέ τρένα στον σιδηρόδρομο.
«Σκοπός μας είναι ο ΟΣΕ να γίνει νέα ΔΕΗ, την οποία παραλάβαμε πρακτικά χρεοκοπημένη και τώρα είναι πρωταγωνιστής στην αγορά ενέργειας» συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος εξήγησε ότι «ο νεός ΟΣΕ θα ενσωματώνει στη νέα λειτουργία του το σύνολο των συστάσεων της ΕΕ και για τη ΡΑΣ και για τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ γιατί έχει σημασία η πρόληψη των κινδύνων και όχι μόνο η αντιμετώπισή τους».
«Θα αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες» σημείωσε ο Πρωθυπουργός. Αλλάζουν και αυστηροποιούνται τα μέτρα για το προσωπικό. O Πρωθυπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά: Αξιολόγηση παντού, ψυχομετρικά τεστ σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις, κέντρο εκπαίδευσης με σύγχρονους προσομοιωτές και ψηφιακή καταγραφή εντολών και παραβάσεων. Όσοι είναι αντικειμενικά σωστοί στη δουλειά τους δεν έχουν να ανησυχούν για τίποτα. Όσοι όμως είναι αποδεδειγμένα ακατάλληλοι, δεν έχουν θέση στον νέο ΟΣΕ.
Μαζί με τα έργα υποδομής και τις συνθήκες ασφαλείας απαιτείται από την Hellenic Train και τον μέτοχό της να επενδύσει δικά της κεφάλαια και να φέρει νέα, σύγχρονα τρένα που θα αναβαθμίσουν και την ποιότητα της υπηρεσίας, είπε ακόμη.
Καταλήγοντας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε: «Ως πολιτεία πρέπει να δώσουμε απάντηση στο συλλογικό πένθος με ένα έργο που θα φέρει αποτελέσματα. Έχουμε τη δύναμη να γυρίσουμε τη σελίδα από ένα χθες που πλήγωσε την ελληνική κοινωνία».