Στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού και της εξ αποστάσεως εργασίας, η παρουσία ενός CEO στα social media θεωρείται επιβεβλημένη. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάνουν έναν ηγέτη πιο ισχυρό και τον βοηθούν να χτίσει σχέσεις εμπιστοσύνης, τόσο με τους εργαζόμενους και τους stakeholders, όσο και με τους πελάτες.
Της Μίνας Μπαγιώτα*
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η φήμη ενός CEO επηρεάζει άμεσα την εταιρεία, τα ψηφιακά και τα κοινωνικά μέσα αποτελούν κρίσιμα εργαλεία για την οικοδόμηση και την προστασία τόσο του προσωπικού όσο και του εταιρικού brand. Ο ηγέτης που αξιοποιεί σωστά τα social media, μοιάζει σαν να μετακόμισε από το γωνιακό του γραφείο στο λόμπι της εταιρείας. Με τη μετεγκατάσταση αυτή, μπορεί να δει τους εργαζόμενους, τους πελάτες και τους ανταγωνιστές, να ακούσει τις συνομιλίες, τα προβλήματά τους και να αφουγκραστεί τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους. Στη μετά covid-19 εποχή, αυτή η ανάγκη έχει γίνει ακόμη πιο έντονη. Οι εργαζόμενοι δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο με τον οποίο οι ηγέτες τους χρησιμοποιούν τα social media. Περιμένουν από αυτούς να είναι προσβάσιμοι, να χτίσουν μία ανοιχτή και αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας Connected Leadership 2021 της συμβουλευτικής εταιρείας Brunswick, σε 6.500 εργαζομένους και 5.200 αναγνώστες χρηματοοικονομικών θεμάτων από σε 13 χώρες, είναι αποκαλυπτικά. Το 63% των εργαζομένων θα προτιμούσε να εργαστεί για έναν «συνδεδεμένο» ηγέτη, ποσοστό που φτάνει το 82% για τη νέα γενιά κάτω των 24 ετών, η οποία έχει πολύ υψηλές απαιτήσεις από τους ηγέτες των επιχειρήσεων. Το 61% εμπιστεύεται περισσότερο έναν CEO που έχει ολοκληρωμένη παρουσία στα social media, το 72% εξετάζει το προφίλ του διευθύνοντα συμβούλου στα κοινωνικά δίκτυα, πριν αποδεχτεί μία δουλειά, και για το 93% αποτελεί τον λόγο που θα παραμείνει σε μία εταιρεία. Αντίστοιχα, το 74% των αναγνωστών οικονομικών θεμάτων εμπιστεύεται πολύ περισσότερο έναν διευθύνοντα σύμβουλο που χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μέρος της δουλειάς του.
Παρόλα αυτά υπάρχει μία επιφυλακτικότητα από την πλευρά των leaders. Σίγουρα δεν χρειάζεται να μοιράζονται την προσωπική τους ζωή όπως οι διασημότητες. Πρέπει όμως τα διαδικτυακά τους πρόσωπα να είναι ανθρώπινα και αυθεντικά. Μια πλατφόρμα μπορεί να πετύχει χωρίς προσωπικές λεπτομέρειες για την οικογένεια και τις διακοπές, αλλά δεν μπορεί να πετύχει χωρίς προσωπικότητα. Χωρίς προσωπικότητα, είναι απλώς ένα ακόμη εταιρικό κανάλι και οι άνθρωποι χρειάζονται κάτι παραπάνω. Δεν θα ακολουθήσουν κάποιον που δεν εμπιστεύονται, και δεν μπορούν να εμπιστευτούν κάποιον που δεν γνωρίζουν.
Το Linkedln μπορεί να αποτελέσει το πρώτο βήμα για έναν CEO να χτίσει τη διαδικτυακή του εικόνα -το οποίο μετά την πανδημία έχει μετατραπεί στο πιο ισχυρό κανάλι για τις επιχειρήσεις. Ωστόσο, για να είναι αποτελεσματική η digital παρουσία του απαιτείται δομημένη στρατηγική, ανοιχτή και αυθεντική επικοινωνία και κατάλληλη εκπαίδευση για την κατανόηση του τρόπου λειτουργίας των κοινωνικών δικτύων. Μία επιτυχημένη παρουσία στο Linkedln δεν περιορίζεται μόνο στο εγώ, αλλά προβάλλει το εμείς. Στόχος είναι ο ηγέτης να μοιραστεί τη «σκηνή» με την υπόλοιπη ομάδα, να αναδείξει τους εργαζόμενους, να ενημερώσει για ενδιαφέρουσες επιχειρηματικές κινήσεις, να επικοινωνήσει το όραμα και την αποστολή της εταιρείας, να εμπνεύσει τη νέα γενιά ηγετών και να προσελκύσει ταλέντα. Αυτό το στυλ «συνδεδεμένης» και αυθεντικής ηγεσίας θα αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις επιχειρήσεις ακόμη και όταν ξεπεραστεί η κρίση, λόγω της πανδημίας. Ένα είναι βέβαιο! Η διατήρηση ενός πολύ χαμηλού προφίλ για έναν ηγέτη δεν αποτελεί πλέον επιλογή σε έναν κόσμο, που η διαφάνεια πρωταγωνιστεί. Το χτίσιμο του personal brand για έναν CEO στα social media είναι μονόδρομος.
*CEO Branding & Linkedln Expert, Managing Partner Mina Bagiota Branding Company - minabagiota.company