Αυξητική τάση παρουσίασαν και το πρώτο τρίμηνο του 2023, οι ηλεκτρονικές αγορά στα σούπερ μάρκετ, καταγράφοντας άνοδο 10% σε αξία σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group, ο τζίρος στις ηλεκτρονικές αγορές στα σούπερ μάρκετ άγγιξε τα 76 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt, που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.
Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση των παραγγελιών κατά 9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Τα τεμάχια που τοποθετούνται στο καλάθι μειώθηκαν κατά 10%, ωστόσο η μέση αξία κάθε προϊόντος αυξήθηκε κατά 10%.
Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν περισσότερο σε αξία online αγορών το πρώτο τρίμηνο του 2023 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2022 περιλαμβάνονται οι εξής: προϊόντα για κατοικίδια με +33%, χαρτικά και είδη καθαρισμού με +19%, ποτά και αναψυκτικά με +13%, είδη αρτοποιίας με +11%, βρεφικά είδη με +10%, φρέσκα τρόφιμα με +8%, κατεψυγμένα τρόφιμα με +8%, προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς με +6%, ενώ τα λοιπά είδη αυξήθηκαν σε αξία online αγορών κατά 8%.
Η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού εξακολουθεί να είναι η Δευτέρα, αφού το 17% των συνολικών παραγγελιών γίνονται τη συγκεκριμένη ημέρα. Σε παρόμοια τάση κινείται πλέον και η Παρασκευή, κατά την οποία το ποσοστό των συνολικών παραγγελιών ανέρχεται σε περίπου 17%.
Στην τρίμηνη έκθεσή της η Convert Group γίνεται ειδική αναφορά στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων, αφού ήταν η κατηγορία με τη μεγαλύτερη συμμετοχή στην αξιακή ανάπτυξη για το 2022, με την αύξηση των σχετικών προϊόντων να ανέρχεται στο 8%. Σημειώνεται ότι η τοποθέτηση συσκευασμένων προϊόντων στα καλάθια των καταναλωτών κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.