Μία ακόμα διάκριση για την ελληνική βιομηχανία τροφίμων και τις καινοτόμες προσπάθειες που κάνει. Η χώρα μας κατέκτησε τη δεύτερη θέση και το αργυρό βραβείο στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό καινοτόμων προϊόντων διατροφής ECOTROPHELIA EUROPE 2020. Ο Διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στις 18 Οκτωβρίου, εικονικά λόγω των συνθηκών που επιβάλλει η πανδημία, και οι συμμετέχουσες ομάδες παρουσίασαν τα προϊόντα τους στην Κριτική Επιτροπή εξ αποστάσεως και χωρίς γευστική δοκιμή.
Την Ελλάδα εκπροσώπησε επάξια η ομάδα του Πανεπιστημίου Αιγαίου – Τμήμα Διατροφής και Επιστήμης Τροφίμων, με το προϊόν O-live, η οποία κέρδισε τον περασμένο Σεπτέμβριο στον Εθνικό Διαγωνισμό, τον οποίο διοργανώνει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων από το 2011. Η ελληνική ομάδα έκανε μία πολύ καλή προετοιμασία και είχε μία εξαιρετική παρουσία, εντυπωσιάζοντας τους κριτές και αφήνοντας πολύ θετικές εντυπώσεις και σχόλια μεταξύ και των υπόλοιπων συμμετεχόντων.
Συνολικά, συμμετείχαν δεκατρείς ομάδες φοιτητών από ισάριθμες χώρες της Ευρώπης, οι οποίες παρουσίασαν τις καινοτόμες προτάσεις τους, με γνώμονα τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις των καταναλωτών, αλλά και λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους στην ανάπτυξη ενός προϊόντος όπως τεχνική, συσκευασία, marketing, ρυθμιστικό πλαίσιο, οικονομική και εμπορική διάσταση.
Τα αναλυτικά αποτελέσματα είχαν ως εξής:
- Το χρυσό βραβείο, ECOTROPHELIA Europe GOLD, κέρδισε η ομάδα της Πορτογαλίας, με το προϊόν “OrangeBeeee”, ένα προϊόν ζύμωσης από vegan μαρέγκα (aquafaba) & yacon (είδος πολυετούς μαργαρίτας) με μια στρώση μαρμελάδας από φλούδα πορτοκαλιού πασπαλισμένης με γύρη μελισσών.
- Το αργυρό βραβείο, ECOTROPHELIA Europe SILVER, κέρδισε η ομάδα της Ελλάδας, με το προϊόν “O-live”, οικολογικά κριτσίνια με αλεύρι ελιάς και γέμιση από 100% ελληνικά φρούτα και λαχανικά, σε 5 γεύσεις.
- Το χάλκινο βραβείο, ECOTROPHELIA Europe BRONZE, κέρδισε η ομάδα της Ισλανδίας για το προϊόν “Frosti”, βιολογικές ισλανδικές νιφάδες skyr (ισλανδικό γαλακτοκομικό προϊόν) χωρίς λακτόζη.
- Τέλος, το ειδικό βραβείο ECOTROPHELIA Special Marketing Prize, κέρδισε η ομάδα της Σλοβενίας για το προϊόν “Heijus”, 100% μη φιλτραρισμένος χυμός μήλου με την προσθήκη σούπερ βοτάνων.
Για μία ακόμη χρονιά η ελληνική συμμετοχή, οι Έλληνες φοιτητές και η ελληνική δημιουργικότητα ξεχώρισαν και μας έκαναν υπερήφανους, αποδεικνύοντας ότι σε όλες τις συνθήκες έχουμε τη δυνατότητα να διαπρέψουμε και να κάνουμε τη διαφορά! Αρκεί βέβαια να υπάρχει και το απαραίτητο ευνοϊκό περιβάλλον προς την κατεύθυνση αυτή.