«Μάθε τέχνη κι άστη κι αν πεινάσεις, πιάστη», λέει ο λαός και, σε πολλές περιπτώσεις, αυτό μπορεί να αποτελεί μια… σωτηρία. Ενδεχομένως, λένε κάποιοι, αυτό να σκεφτόταν και ο CEO της Goldman Sachs, Ντέιβιντ Σόλομον.
Εντάξει, ο Σόλομον δεν πρόκειται να… πεινάσει. Όμως μπορεί πολύ εύκολα να βγάλει τη χασούρα ενός έτους από την παράλληλη καριέρα που κάνει. Έστω και αν αυτή η καριέρα δεν έχει καμία σχέση με τα χρηματοοικονομικά. Έτσι λοιπόν, εάν η ετήσια αποζημίωσή του ως τραπεζίτη περικόπτεται κατά 30%, αυτός μπορεί να χαμογελά ακόμα, επειδή, ως DJ, τα πράγματα πάνε καλά: Σε λίγες μέρες θα κυκλοφορήσει το νέο του μουσικό άλμπουμ με τους σούπερ σταρ Λιλ Γουέιν και Γκούτσι Μέιν. Έστω κι αν αυτό προκαλεί «γκρίνιες» στην τράπεζα.
Η περσινή χρονιά ήταν δύσκολη για τις χρηματαγορές και ομοίως για τη Goldman Sachs. Η αμερικανική τράπεζα είδε τα κέρδη της να μειώνονται κατά 48% στα 11,3 δισεκατ. δισεκατομμύρια, λόγω της επιβράδυνσης σε όλους σχεδόν τους κλάδους, της έναρξης της πληθωριστικής κρίσης, της συσφικτικής πολιτικής της Federal Reserve Bank. Και ως εκ τούτου, τη μεγάλη πτώση που είχε η επενδυτική τραπεζική και τα έσοδα από τη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων, κάτι που την οδήγησε σε περίπου 4.000 απολύσεις, οι οποίες έγιναν τους προηγούμενους μήνες σε δύο «δόσεις».
Επειδή η αμοιβή του CEO είναι συνδεδεμένη με την απόδοση της τράπεζας, ο Σόλομον φέτος παίρνει -για την περσινή χρονιά- «μόλις» 25 εκατομμύρια δολάρια. Το ποσό φαίνεται «εξωγήινο», είναι όμως μειωμένο κατά πολύ από τα τουλάχιστον 35 εκατομμύρια που περίμενε. Στο πακέτο της φετινής αποζημίωσης, ο Σόλομον παίρνει τον «βασικό» μισθό των 2 εκατ. δολαρίων και μια κυμαινόμενη αποζημίωση ύψους 23 εκατ. δολαρίων, το 70% της οποίας (16,1 εκατομμύρια δολάρια) είναι bonus που θα αποδοθεί σε μετοχές.
Αυτό, ωστόσο είναι τη μέρα. Τη νύχτα και ιδιαίτερα τα Σαββατοκύριακα, ο Σόλομον σταματά να είναι τραπεζίτης καριέρας και «μεταμορφώνεται» σε έναν… άλλο άνθρωπο. Πετάει τα κοστούμια, φοράει άνετα T-shirts, αθλητικά και ακουστικά και «ακούει» στο όνομα DJ D-Sol . Είναι ένας επιτυχημένος disc jockey της house (και όχι μόνο) μουσικής σκηνής. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι μια ακόμα “παράπλευρη ασχολία” με την οποία αποβάλλει τα άγχη της ημέρας ένας ακόμα πολυάσχολος τραπεζίτης.
Ωστόσο για τον Σόλομον, ή DJ SOL αν προτιμάτε, δεν είναι ένα χόμπι. Το έχει πάρει σοβαρά. Πολύ σοβαρά. Άρχισε να κάνει τον DJ το 2015 και ίδρυσε τη δική του δισκογραφική εταιρία του το 2018, δηλαδή την ίδια χρονιά που έγινε CEO της Goldman Sachs. O 60χρονος τραπεζίτης παίζει ηλεκτρονική χορευτική μουσική ως DJ και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία.
Την παράλληλη ασχολία του δεν κατάφερε να την κρατήσει κρυφή για πολύ. Το 2016 «αποκαλύφθηκε», μιας και τον άκουσε μουσικός παραγωγός, ο οποίος αναγνώρισε το ταλέντο του και του πρότεινε να κάνει και δισκογραφία. Έτσι, κυκλοφόρησε το πρώτο του single, ένα remix του Don’t Stop των Fleetwood Mac, με τη φωτογραφία του -ώστε και όσοι δεν το είχαν καταλάβει ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Goldman Sachs είναι το ίδιο πρόσωπο με τον dj, να το καταλάβουν.
Στο βιογραφικό του στο Spotify, στο οποίο έχει σχεδόν 551.000 ακροατές μηνιαίως, αναφέρει: «Το προσωπικό μου μάντρα είναι να μην χάσεις ποτέ την επαφή σου με αυτά που σε παθιάζουν». Πρόσφατα, έπαιξε στο Μαϊάμι, στο πλαίσιο του Paul Oakenfold Generations World Tour.
Έχει συνεργαστεί με μουσικούς βραβευμένους με Γκράμι και έχει εμφανιστεί σε μεγάλες σκηνές, ενώ τον Φεβρουάριο κυκλοφόρησε το τελευταίο του track, «Heatwave». Γι’ αυτό και επιλέγεται τα τελευταία χρόνια να εμφανιστεί στο μεγάλο αμερικανικό μουσικό φεστιβάλ Lollapalooza, πλάι σε πασίγνωστα ονόματα, όπως η Dua Lipa και οι Metallica.
Η καριέρα του ως μουσικός, λοιπόν, φαίνεται βρίσκεται σε άνοδο. Και φέτος, ετοιμάζεται -σε μερικές ημέρες- να κυκλοφορήσει το νέο του άλμπουμ με τους Λιλ Γουέιν και Γκούτσι Μέιν, με τίτλο «Hurry up and buy», δηλαδή «Βιάσου και αγόρασε». Να έχει αυτό κάποιο… υποσυνείδητο μήνυμα προς τους επενδυτές της Wall Street;
Όπως και να χει, στη Wall Street το κλίμα δεν είναι ιδιαίτερα καλό γι’ αυτό το χόμπι του. Ιδιαίτερα όσο έχουν αρχίσει και ακούγονται όλο και πιο… δυνατές «γκρίνιες» για την ενασχόλησή του ως DJ. Πολύ δε περισσότερο όταν αυτές οι “γκρίνιες” αναφέρουν ότι ο Σόλομον χρησιμοποίησε το ιδιωτικό τζετ της Goldman Sachs για να πετάξει σε μέρος όπου θα έπαιζε ως DJ. Με τις κατηγορίες ότι χρησιμοποιεί πόρους της τράπεζας (όπως για παράδειγμα εργαζόμενους στο ΙΤ της Goldman Sachs να του «φτιάχνουν» τον λογαριασμό του DJ SOL στο Instagram), η καταγγελία ότι χρησιμοποίησε το, αξίας 63 εκατ. δολαρίων τζετ της τράπεζας για να πετάξει στο Σικάγο, όπου συναντήθηκε με πελάτες και εργαζομένους της Goldman Sachs, πριν ανέβει στα decks του μουσικού φεστιβάλ Lollapalooza.
Και δεν είναι η πρώτη φορά που αυτό του το χόμπι προκαλεί γκρίνιες. Το 2020, εν μέσω lockdown για την πανδημία του Covid-19, αναγκάστηκε να ζητήσει δημοσίως συγνώμη όταν αποκαλύφθηκε ότι εκδηλωση στην οποία έπαιξε, στη Νέα Υόρκη, εκ των υστέρων αποδείχθηκε ότι παραβίαζε τους κανονισμούς κοινωνικής αποστασιοποίησης για τον κορωνοϊό.
Πάντως ο ίδιος έχει δηλώσει ότι το να φτιάχνει μουσική τον βοηθά να χαλαρώνει και παρότι κάποιοι του λένε ότι αυτό το χόμπι θέτει σε κίνδυνο την καριέρα του στο banking, εκείνος δεν βλέπει λόγο να σταματήσει τις εμφανίσεις του. «Το σκέφτηκα και είπα ‘το απολαμβάνω, δεν κάνω κάτι κακό, δεν παραβιάζω κανένα νόμο, διασκεδάζω’. Γιατί να πρέπει να σταματήσω να κάνω κάτι το οποίο πραγματικά απολαμβάνω»;