Σε καθοδική πορεία βρίσκεται από τις αρχές του χρόνου ο τζίρος των Σούπερ Μάρκετ καθώς λόγω της μείωσης των εισοδημάτων και της παρατεταμένης λιτότητας τα περισσότερα νοικοκυριά περιορίζουν δραστικά μήνα με το μήνα τις καταναλώσεις τους.
Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen που διενήργησε έρευνα στις πωλήσεις και στους κωδικούς προϊόντων του λιανεμπορίου, ο τζίρος τον περασμένο Σεπτέμβριο μειώθηκε κατά 5% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2016.
Μάλιστα σε ορισμένες αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ η μείωση του τζίρου ήταν ακόμη μεγαλύτερη.
Η μείωση του τζίρου στο λιανεμπόριο συναρτάται και με τον καταιγισμό προσφορών από τα Σούπερ Μάρκετ σε διάφορα είδη και προϊόντα στις οποίες προσφορές δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το καταναλωτικό κοινό, λόγω των μειωμένων τιμών αγοράς.
Από τις αρχές του χρόνου και μέχρι τον περασμένο Αύγουστο η μεγαλύτερη μείωση καταγράφηκε στις καταναλώσεις ταχυκίνητων κωδικών δηλαδή κωδικών προϊόντων που έχουν μεγάλη κατανάλωση όπως το γάλα και είδη προσωπικής υγιεινής.Στους κωδικούς αυτούς ο τζίρος των Σούπερ Μάρκετ μειώθηκε στα 4 δις ευρώ το οκτάμηνο.Από τις 179 κατηγορίες προϊόντων που υπάρχουν σε Σούπερ Μάρκετ οι 70 κατέγραψαν σημαντική μείωση στις πωλήσεις τους.
Ενδεικτικά αναφέρονται το γάλα με μείωση 8%, το μέλι 12%, το αλεύρι 6,4%,το παγωμένο τσάι 12,4%, τα αυγά 14,9%, τα σαμπουάν 4,8% και προιόντα περιποίησης μαλλιών 9%.
Αντιθέτως αύξηση στις πωλήσεις τους κατέγραψαν τα έτοιμα γεύματα κατά 8,4%.τα φρούτα 7,3%.τα παιδικά παιχνίδια 14% ,το παγωτό 5,7% και ο ελληνικός καφές κατά 16%.