Οι influencers και γνωστοί δημιουργοί σήμερα εντάσσονται γρήγορα στις διασημότητες πρώτης γραμμής, συσσωρεύοντας πλούτο με τους πολλούς ακολούθους τους (που αυξάνονται μέρα με τη μέρα κατά χιλιάδες). Αυτοί οι αξιοσημείωτοι δημιουργοί κάνουν με τον τρόπο τους κουμάντο στις συμφωνίες εμπορικών σημάτων και στη διαφήμιση, ενώ ασκούν τεράστια επιρροή στη σκηνή της ψυχαγωγίας του διαδικτύου.
Το 2023,για δεύτερη συνεχόμενη φορά, το Forbes έχει καταγράψει πενήντα από τους κορυφαίους δημιουργούς. Αυτοί οι δημιουργοί, σύμφωνα με το Forbes έχουν συνολικά 2,6 δισεκατομμύρια followers – και στην πορεία δημιούργησαν περίπου 700 εκατομμύρια δολάρια σε κέρδη (μια εντυπωσιακή αύξηση 20% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, το 2022).
Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, οι μάρκες ξόδεψαν περίπου 21 δισεκατομμύρια δολάρια στο μάρκετινγκ δημιουργών το 2023 – υποτίθεται ότι είναι μια έξυπνη κατεύθυνση μάρκετινγκ, καθώς πιστεύεται ότι οι influencers εμπιστεύονται περισσότερο τις μάρκες τους σε σύγκριση με τα παραδοσιακά μοντέλα διαφήμισης. Για να κατατάξει αυτούς τους δημιουργούς, το Forbes συνέλεξε τα δεδομένα των κερδών τους σε εκτίμηση, τα ποσοστά δέσμευσης και όλες τις επιχειρηματικές δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχουν αυτοί οι αστέρες, σύμφωνα με το therichest.com.
Αυτοί είναι οι δέκα κορυφαίοι influencers της λίστας για το 2023:
10. Μπρεντ Ριβέρα
Στη δέκατη θέση της λίστας του Forbes βρίσκεται ο Μπρεντ Ριβέρα, με συνολικές εκτιμώμενες απολαβές 17,5 εκατομμύρια δολάρια και συνολικά 96 εκατομμύρια followers. Ο Μπρετ έχει κατακτήσει διάφορες κοινωνικές πλατφόρμες, με μία από τις αρχικές να είναι το Vine, πριν μετακινηθεί στο YouTube και τέλος στο TikTok.
Το περιεχόμενό του επικεντρώνεται γύρω από αστεία κωμικά βίντεο με την αδελφή του Λέξι. Ο Μπρεντ είναι μόλις 25 ετών και έχει ήδη κερδίσει ένα βραβείο Streamy– απόδειξη της ικανότητάς του στη δημιουργία περιεχομένου, αλλά και στη διαχείριση επιχειρήσεων.
Ο Ριβέρα έχει συνεργαστεί με πολλές μάρκες – όπως τα Starbucks, το Xbox και η Prada. Είναι επίσης ο ιδρυτής της Amp Studios (δημιουργήθηκε το 2017), με έμφαση στην υποστήριξη δημιουργών και αναδυόμενων εμπορικών σημάτων.
9. Ματ Ράιφ
Ο Ματ Ράιφ είναι ένας κωμικός «stand up» που βρίσκεται στη σκηνή εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, αλλά έγινε περισσότερο γνωστός το 2020: είναι γνωστός για τις αστείες παραστάσεις του που περιλαμβάνουν αλληλεπίδραση με το κοινό.
Σύμφωνα με το Forbes, ο Ματ κατατάσσεται στην ένατη θέση της λίστας με εκτιμώμενα κέρδη 25 εκατομμυρίων δολαρίων και 22 εκατομμύρια followers. Οι θέσεις για τις συναυλίες του Ματ εξαντλούνται γρήγορα και έχει πουλήσει περισσότερα από 750.000 εισιτήρια για τη διεθνή περιοδεία του.
Ο Ράιφ κατάγεται από το Οχάιο και απέκτησε το επιβλητικό ποσό των 17 εκατομμυρίων οπαδών στο TikTok, αφού ένα βίντεο που τον δείχνει να αστειεύεται με μια θαυμάστρια έγινε viral στην πλατφόρμα.
8. Έμμα Τσάμπερλεϊν
Η Έμμα Τσάμπερλεϊν εγκατέλειψε το λύκειο και άρχισε να γυρίζει βίντεο για το YouTube στο σπίτι της μητέρας της – μια απόφαση που σαφώς απέδωσε, καθώς έχει συγκεντρώσει 27,9 εκατομμύρια followers στην πλατφόρμα. Είναι γνωστή για το στεγνό χιούμορ της, το οποίο μετέτρεψε σε μια σημαντική πλατφόρμα για περιεχόμενο μόδας και lifestyle.
Σύμφωνα με το Forbes, κέρδισε 20 εκατομμύρια δολάρια το 2023, όντας μία από τις πρώτες δημιουργούς που εξασφάλισε συμφωνία υψηλής μόδας με τη Louis Vuitton. Με την πάροδο των χρόνων έχει συνάψει συνεργασίες με πολλές πιο προσοδοφόρες μάρκες, ενώ είναι ακόμη και ιδιοκτήτρια μιας εταιρείας ποτών, γνωστής ως Chamberlain Coffee.
7. Έλιοτ Τέμπελε
Ο Έλιοτ Τέμπελε είναι ο αυθεντικός βασιλιάς των μιμίων και δημιουργός του επιτραπέζιου παιχνιδιού What Do You Meme – το οποίο κυκλοφορεί σε εθνικό επίπεδο στα καταστήματα Target, Walmart και Amazon. Ο Τέμπελε πέτυχε επίσης μια συμφωνία με τη διάσημη μάρκα τεκίλας Juja.
Πάνω σε όλα αυτά τα εγχειρήματα, έχει πολλούς λογαριασμούς σε διάφορες κοινωνικές πλατφόρμες με σχεδόν 40 εκατομμύρια followers συνολικά. Το Forbes υπολόγισε τα κέρδη του σε περίπου 30 εκατομμύρια δολάρια και κατατάσσει τον Τέμπελε στην έβδομη θέση της λίστας με τους κορυφαίους δημιουργούς για το 2023.
6. Λόγκαν Πολ
Ο Λόγκαν και ο αδελφός του Τζέικ Πολ έγιναν για πρώτη φορά viral στην καταργημένη πλέον πλατφόρμα Vine και αξιοποίησαν τη δυναμική τους όταν το ζευγάρι επεκτάθηκε στο YouTube. Το περιεχόμενό του διαφοροποιήθηκε σε αναρτήσεις vlogs, δώρα και ακροβατικά.
Ο Λόγκαν απέκτησε περαιτέρω φήμη παλεύοντας διασημότητες όπως ο Κέβιν Χαρτ, και ως γνωστόν αντιμετώπισε περισσότερα από μερικά σκαμπανεβάσματα – δέχθηκε σκληρές κριτικές στο YouTube για επανειλημμένες παραβιάσεις που σχετίζονται με το περιεχόμενο και την έλλειψη ευαισθησίας. Υπέγραψε εκ νέου το συμβόλαιό του με το WWE για να επικεντρωθεί στην προώθηση της μάρκας ενυδάτωσης Prime, μαζί με τον YouTuber KSI.
Το Forbes τον τοποθετεί στην έκτη θέση της λίστας, με εκτιμώμενα κέρδη 21 εκατομμυρίων δολαρίων και περίπου 74 εκατομμύρια followers.
5. Τσάρλι Ντ’Αμέλιο
Η Τσάρλι Ντ’ Αμέλιο συνεχίζει ως η κορυφαία γυναίκα δημιουργός του TikTok- κατάγεται από το Κονέκτικατ και πλέον συγκαταλέγεται στους πιο διάσημους δημιουργούς του TikTok. Έγινε το πρόσωπο της Prada και κάνει συνεργατικές διαφημίσεις για διάφορες μάρκες όπως η Amazon, η CeraVe και η SKIMS.
Επιπλέον, είναι μια επιχειρηματίας με μεγάλη επιρροή στον πολύβουο κλάδο του lifestyle. Η Τσάρλι βρίσκεται στην πέμπτη θέση της λίστας, με περίπου 23 εκατομμύρια δολάρια σε κέρδη και 213 εκατομμύρια συνολικούς followers σε όλες τις πλατφόρμες.
4. Ρετ και Λινκ
Έχοντας γίνει κολλητοί φίλοι από το δημοτικό σχολείο, οι δύο τους (οι οποίοι είναι πρώην μηχανικοί) άρχισαν να ανεβάζουν βιντεάκια στο YouTube το 2006 – και σήμερα, έχουν μια εταιρεία ψυχαγωγίας με έδρα την Καλιφόρνια. Το ζευγάρι δημιουργεί διάφορες εκπομπές στο YouTube (συμπεριλαμβανομένων κωμικών σκετς και talk shows) και απασχολεί περισσότερα από 100 άτομα κατά τη διαδικασία.
Κατατάσσονται στην τέταρτη θέση της λίστας με εκτιμώμενα κέρδη περίπου 35 εκατομμύρια δολάρια και περίπου 51 εκατομμύρια followers στην πλατφόρμα.
3. Τζέικ Πολ
Στην τρίτη θέση έρχεται ο Τζέικ Πολ, άλλος ένας πρώην σταρ του Vine και νυν σταρ του YouTube, γνωστός για μεγάλα ακροβατικά και πολλές αντιπαραθέσεις. Συνεργάστηκε με το ενεργειακό ποτό Celsius, ίδρυσε την εφαρμογή στοιχημάτων Betr και έκτοτε υπέγραψε συμφωνία για ΜΜΑ για να αγωνιστεί στο πλαίσιο του «pay per view» τμήματος.
Το Forbes υπολογίζει τα κέρδη του σε 34 εκατομμύρια δολάρια και το κοινό του σε περίπου 66 εκατομμύρια followers.
2. Ολάιντε Ολατούντζι (KSI)
Στη δεύτερη θέση, ο KSI ξεκίνησε με το YouTube το 2009, κάνοντας βίντεο αντίδρασης σε παιχνίδια FIFA, και έκτοτε έχει προσελκύσει εκατομμύρια οπαδούς, ενώ από κωμικός έγινε μποξέρ και υποψήφιος για τη λίστα Forbes. Ο KSI έχει κυκλοφορήσει δύο singles και αυτή τη στιγμή αναπτύσσει την εταιρεία ενυδάτωσης Prime μαζί με τον Λόγκαν Πολ.
Ο KSI εκτιμάται ότι κερδίζει περίπου 24 εκατομμύρια δολάρια, με περίπου 112 εκατομμύρια followers.
1. Τζίμμυ Ντόναλντσον (Mr. Beast)
Ο Mr. Beast (Τζίμμυ Ντόναλντσον) είναι εξαιρετικά γνωστός στο YouTube, με περισσότερους από 300 εκατομμύρια οπαδούς – μια βάση θαυμαστών που πλησιάζει σε μέγεθος ολόκληρο τον πληθυσμό των Ηνωμένων Πολιτειών.
Είναι γνωστός για το ακραίο κόστος παραγωγής και τα μεγάλης κλίμακας ακροβατικά του, με αποτέλεσμα να έχει ένα ενθουσιώδες και πιστό κοινό στο YouTube. Σύμφωνα με το Forbes, ο Mr. Beast κέρδισε περίπου 82 εκατομμύρια δολάρια, ενώ συμμετέχει σε διάφορα επιχειρηματικά εγχειρήματα και φιλανθρωπικούς σκοπούς.