Πρόκειται για έναν από τους βασικότερους κανόνες των οικονομικών: Όταν οι τιμές αυξάνονται, η ζήτηση μειώνεται. Παρά το αυξημένο κόστος του τουρισμού και τον πληθωρισμό, οι ταξιδιώτες φαίνεται πως δε θέλουν να ακυρώσουν τα καλοκαιρινά τους πλάνα, αλλά φαίνονται έτοιμοι να τα αλλάξουν.
Περίπου το 70% των ερωτηθέντων πρόσφατης δημοσκόπησης της Bankrate τόνισαν πως πρόκειται να αλλάξουν τους καλοκαιρινούς τους προορισμούς λόγω του πληθωρισμού, ένω το 74% τόνισε πως ψάχνουν να βρουν τρόπους μείωσης του κόστους της καλοκαιρινής τους απόδρασης, σύμφωνα με την εταιρεία Zeta Global.
Ιδού ορισμένες συμβουλές ειδικών της βιομηχανίας τουρισμού και έμπειρων ταξιδιωτών για τη μείωση του κόστους αυτή:
Σύμφωνα με δημοσκόπηση της εταιρείας ταξιδίων VacationRenter, οι καταναλωτές που προχωρούν σε «στρατηγική» έρευνα αγοράς μπορούν να μειώσουν το κόστος των πτήσεών τους κατά 23% σε σχέση με τους υπόλοιπους.
Ένας στους τρεις ερωτηθέντες ανέφερε πως χρησιμοποιεί apps για την εύρεση φθηνότερων εισιτηρίων, όπως το Skyscanner.
Σύμφωνα με την εταιρεία ταξιδίων Hopper, το κλείσιμο εισιτηρίων με ημέρα πτήσης την Τετάρτη αντί για την Παρασκευή έχει έκπτωση της τάξης των $35, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με το «κλείσιμο» των δωματίων σε ξενοδοχεία, με μέσο όρο μείωσης του κόστους κατά $60.
Μία άλλη τακτική είναι η επιλογή νέων πτήσεων προς τοπικά αεροδρόμια.
Οι περισσότεροι ταξιδιώτες συνήθως αποφεύγουν τις κρουαζιέρες. Παρ’ όλα αυτά, οι φθηνές τιμές μπορεί να τους αλλάξουν την άποψη.
Από την αρχή της πανδημίας και ύστερα, το κόστος ορισμένων πτήσεων έχει αυξηθεί κατά 50% σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Visa Business and Economic Insights. Παρ’ όλα αυτά, οι τιμές των κρουαζιέρων έχουν παραμείνει σχετικά σταθερές.
Κρουαζιέρες με 4 διανυκτερεύσεις μέσω της Carnival Cruise Line τον Αύγουστο από το Λος Άντζελες στο Μεξικό κοστίζουν περίπου $57/διανυκτέρευση, σύμφωνα με το πρακτορείο Priceline.com. Οι τιμές αυτές συμπεριλαμβάνουν τα γεύματα και ΦΠΑ.
Στην Ευρώπη, τέσσερις διανυκτερεύσεις σε κρουαζιέρα προς την Κροατία και το Ισραήλ ξεκινούν από τα $70/διανυκτέρευση, ενώ οι ταξιδιώτες προς την Ασία μπορούν να ξοδέψουν $80/διανυκτέρευση για κρουαζιέρα από τη Σιγκαπούρη προς το Penang της Μαλαισίας.
Επιπροσθέτως, εταιρείες όπως η Royal Caribbean προσφέρουν δωρεάν διανυκτέρευση για παιδιά σε ορισμένες κρουαζιέρες, ενώ η Celebrity Cruises προσφέρει μέχρι και $500 έκπτωση στα αεροπορικά εισιτήρια προς και από τους λιμένες.
Ξενοδοχεία, εκπτώσεις και καύσιμα
Το νέο ξενοδοχείο The Standard στη Bangkok αναμένεται να ανοίξει στις 29 Ιουλίου και προσφέρει έκπτωση της τάξης του 25% για όσους κλείσουν δωμάτια μέχρι τις 31 Αυγούστου.
Η στρατηγική εύρεσης νέων ξενοδοχείων με εκπτώσεις κρύβει κινδύνους για τους καταναλωτές, αφού αρκετές φορές τα ξενοδοχεία αυτά δεν ανοίγουν στην ώρα τους. Το Royal Uno, για παράδειγμα, τόνισε στο CNBC πως δύο από τα εστιατόριά του, το σπα και το γυμναστήριο δεν έχουν ανοίξει ακόμα.
Αρκετά είναι τα ξενοδοχεία τα οποία προσφέρουν προγράμματα ανταμοιβής των τουριστών.
Το νεοϋορκέζικο Crowne Plaza HY36, το Hotel Valencia Riverwalk του San Antonio και το ξενοδοχείο Little America προσφέρουν κάρτα καυσίμων αξίας $50 για την κάλυψη μέρους του κόστους του ταξιδιού, ενώ οι επισκέπτες στο Graduate Nashville του Tennessee μπορούν να έχουν εκπτώσεις μέχρι και $100 εάν επιδείξουν τις αποδείξεις των καυσίμων τους στη ρεσεψιόν κατά τη διάρκεια του τσεκ-ιν.
Σε παρόμοιες κινήσεις προχωράει και η Delta Hotels η οποία προσφέρει κάρτες καυσίμων στους επισκέπτες στα ξενοδοχεια Marriott στην British Columbia ($78) και το Τορόντο ($20).
Αναβολή ταξιδιών
Μία προφανής αλλά πολλές φορές «επώδυνη» επιλογή είναι η απλή αναβολή των ταξιδιών μέχρι το φθινόπωρο, όταν έχει περάσει η high-season. Οι καταναλωτές που κλείνουν εισιτήρια προς το τέλος Αυγούστου μπορούν να εξοικονομήσουν μέχρι και $120 ανά πτήση, σύμφωνα με τη Hopper και το στέλεχός της Willis Orlando ο οποίος τόνισε πως «οι αυξημένες τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων είναι πιθανότατα παροδικές. Οι καταναλωτές μπορούν να είναι ελαστικοί όσον αφορά τα σχέδιά τους και να εξοικονομήσουν χρήματα».