Το 2022, το 6,5% των μαθητών του δημοτικού σχολείου στην ΕΕ μάθαινε 2 ή περισσότερες ξένες γλώσσες, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Eurostat.
Το Λουξεμβούργο ήταν η μόνη χώρα της ΕΕ όπου η πλειοψηφία των μαθητών του δημοτικού σχολείου (79,6%) μάθαινε 2 ή περισσότερες ξένες γλώσσες, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από ό,τι στις υπόλοιπες χώρες. Το Λουξεμβούργο ακολουθούσε η Λετονία (37,2%), η Ελλάδα (34,9%) και η Εσθονία (33,6%).
Μεταξύ του 2013 και του 2022, το ποσοστό των μαθητών του δημοτικού σχολείου στην ΕΕ που μαθαίνουν τουλάχιστον 2 ξένες γλώσσες αυξήθηκε από 4,6% σε 6,5%. Τα στοιχεία δείχνουν ότι σε 18 χώρες της ΕΕ, τα ποσοστά αυξήθηκαν, έστω και μέτρια. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν στη Λετονία (+22,3 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.)), τη Φινλανδία (+14,9 π.μ.), την Ισπανία (+9,2 π.μ.) και την Ελλάδα (+9,0 π.μ.), ενώ στις υπόλοιπες δεν ξεπέρασαν τις 4,7 π.μ.
Στις 9 χώρες της ΕΕ όπου το μερίδιο μειώθηκε, η Πολωνία (-6,8 ποσοστιαίες μονάδες) και το Λουξεμβούργο (-4,2 ποσοστιαίες μονάδες) σημείωσαν τη σημαντικότερη πτώση. Τα τρία πέμπτα των μαθητών κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ΕΕ μαθαίνουν 2 ή περισσότερες γλώσσες.
Στην κατώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το 2022, το 60,7% των μαθητών μάθαιναν 2 ή περισσότερες ξένες γλώσσες.
Στη Φινλανδία, το ποσοστό αυτό ανήλθε στο 98,0% των μαθητών, το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Η Ιταλία, η Ελλάδα, η Μάλτα, η Εσθονία, η Ρουμανία, το Λουξεμβούργο και η Πορτογαλία κατέγραψαν επίσης υψηλά ποσοστά που κυμαίνονταν μεταξύ 96,6% και 92,9%. Τα χαμηλότερα ποσοστά παρατηρήθηκαν στην Ιρλανδία (6,1%), την Ουγγαρία (6,6%) και την Αυστρία (7,7%).
Σε σύγκριση με το 2013, το ποσοστό των μαθητών της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην ΕΕ που μαθαίνουν τουλάχιστον 2 ξένες γλώσσες αυξήθηκε σε 60,7% το 2022, από 58,4%.