Κατέπλευσαν τη Δευτέρα το μεσημέρι στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης οι δύο νέες ειδικά σχεδιασμένες γερανογέφυρες του ομίλου. Ναυπηγήθηκαν στην Κίνα και δεν θα έιναι οι τελευταίες που προμηθεύεται η εισηγμένη ΟΛΘ ΑΕ. Με την άφιξη του νέου εξοπλισμού ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Θεσσαλονίκης διαθέτει συνολικά 6 γερανογέφυρες. Οι νέες γερανογέφυρες (New Panamax STS Cranes) με ανυψωτική ικανότητα 65 τόνων και 50 τόνων σε διπλή και σε μονή φόρτωση αντίστοιχα παρέχουν τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων κύριων γραμμών, χωρητικότητας άνω των 10.000 TEU (New Panamax) και συμβάλλουν σημαντικά στην προσέλκυση νέων γραμμών, εκτιμούν πηγές της λιμενικής βιομηχανίας.
Παράλληλα με την επέκταση του Προβλήτα 6, σχεδιάζεται η τοποθέτηση και επιπλέον γερανογεφυρών στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, αναβαθμίζοντας περαιτέρω το ρόλο της Θεσσαλονίκης ως πύλη εξυπηρέτησης για το εμπόριο μεταξύ Ασίας και Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης. «Με τις 2 νέες ειδικά σχεδιασμένες γερανογέφυρες New Panamax για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συνολικής αξίας 15,7 εκατομμυρίων, ολοκληρώνεται πάνω από το 80% των υποχρεωτικών επενδύσεων της εταιρείας σε μηχανολογικό εξοπλισμό», σημειώνει ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος.
Ο νέος εξοπλισμός αναβαθμίζει ουσιαστικά το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών του λιμένα, βελτιστοποιεί το επίπεδο εξυπηρέτησης της διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων, διπλασιάζει την παραγωγική δυνατότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και βελτιώνει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του λιμένα, εξηγούν πηγές της εισηγμένης. «Η εκφόρτωση των γερανογεφυρών και η εγκατάστασή τους στον 6ο Προβλήτα αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 7 ημερών, ενώ εκτιμάται πως θα παραδοθούν σε πλήρη λειτουργική και επιχειρησιακή ετοιμότητα στις αρχές Ιουλίου του τρέχοντος έτους», προσθέτει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Franco Nicola Cupolo.
Υπενθυμίζεται πως στα τέλη Φεβρουαρίου το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΘ επέλεξε την κοινοπραξία των Mytilineos, Rover Maritime και HDK ως ανάδοχο του έργου επέκτασης του 6ου προβλήτα προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ το οποίο περιλαμβάνει την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος 17,7 μέτρων, ικανό να δεχθεί δηλαδή πολύ μεγάλα εμπορικά πλοία.