Το 18% των μαθητών στις χώρες του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) δεν γνωρίζουν από χρηματοοικονομικά. Κι ενώ θα περίμενε κανείς ότι το σχολείο πρωτοστατεί, τελικά η οικογένεια μέσα από συζητήσεις και με το χαρτζιλίκι τους μπορεί να τους μάθει να είναι οικονομικά υπεύθυνοι.
Οι μαθητές με υψηλότερο χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό έχουν 72% περισσότερες πιθανότητες να εξοικονομήσουν χρήματα. Μάλιστα οι μαθητές που αξιολογήθηκαν και δεν έχουν βασική επάρκεια στον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό, δεν είναι σε θέση να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους σε πραγματικές καταστάσεις που αφορούν οικονομικά ζητήματα και αποφάσεις.
Η έκθεση παρουσιάστηκε από τον Γενικό Γραμματέα του ΟΟΣΑ, Μαθίας Κόρμαν, τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του ΟΟΣΑ Αντρέας Σλάιχερ και τον Διευθυντή Οικονομικών και Επιχειρηματικών Υποθέσεων του ΟΟΣΑ Καρμίν Ντι Νόια στις 27 Ιουνίου 2024.
Η βελτίωση της χρηματοοικονομικής παιδείας, εκτιμούν οι επικεφαλής του οργανισμού, θα επιφέρει βραχυπρόθεσμες βελτιώσεις στην ικανότητα των μαθητών να διαχειρίζονται τα χρήματά τους και θα τους βοηθήσει να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για να λάβουν σύνθετες οικονομικές αποφάσεις στο μέλλον.
Το χαρτζιλίκι, οι συγκρίσεις των τιμών, οι αγορές
Οι μαθητές με υψηλότερο οικονομικό αλφαβητισμό έχουν 72% περισσότερες πιθανότητες να εξοικονομήσουν χρήματα και 50% περισσότερες πιθανότητες να συγκρίνουν τις τιμές πριν κάνουν αγορές.