Εύλογη μείωση παρουσιάζουν τα μεγέθη του ΟΠΑΠ το πρώτο εξάμηνο του 2020 καθώς το δίμηνο lockdown με το κλείσιμο των καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα αλλά και η αναστολή αθλητικών διοργανώσεων όπως η Ολυμπιάδα και το Euro 2020, έφεραν μια ιδιόμορφη περίοδο για τη λειτουργία του Οργανισμού.
Τα καθαρά έσοδα του ΟΠΑΠ διαμορφώθηκαν στα 507,9 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 34,8% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2019, ενώ στο 2ο τρίμηνο φέτος διαμορφώθηκαν στα 179,6 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 53,2% σε ετήσια βάση. Η μείωση αυτή οφείλεται στα περιοριστικά μέτρα λόγω του Covid-19 και της επακόλουθης αναστολής λειτουργίας των καταστημάτων. Σύμφωνα με τον ΟΠΑΠ, η απόδοση μετά την πλήρη επαναλειτουργία των καταστημάτων (8 Ιουνίου – 30 Ιουνίου) επέστρεψε σε θετικό έδαφος.
Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) μειώθηκε κατά 37,1% και διαμορφώθηκε στο α’ εξάμηνο 2020 σε 191,1 εκατ. (α’ εξάμηνο 2019: 304,0 εκατ.). Το β’ τρίμηνο 2020 το μεικτό κέρδος (από παιχνίδια) κατήλθε στα 68,8 εκατ. ευρώ έναντι 150,1 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα πέρυσι, μια μείωση κατά 54,2% σε ετήσια βάση.
Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το α’ εξάμηνο 2020 ήταν μειωμένα κατά 49,1% στα 102,5 εκατ. ευρώ από 201,4 εκατ. ευρώ πέρυσι, μια μείωση κατά 43,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια και τα δύο χρόνια. Τα EBITDA β’ τριμήνου 2020 κατήλθαν σε 16,2 εκατ. ευρώ έναντι 88,4 εκατ. ευρώ πέρυσι, μειωμένα κατά 81,7%, ή μείωση 74,7% σε επαναλαμβανόμενη βάση.
Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 20,4 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 77,7% έναντι 91,8 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα πέρυσι, ή μειωμένα κατά 64,5% σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια και τα δύο χρόνια. Οι καθαρές ζημίες το β’ τρίμηνο 2020 έφτασαν στα 15,1 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 34,6 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2019. Χωρίς τα έκτακτα κονδύλια οι ζημιές ήταν στα 4,9 εκατ. ευρώ το 2ο τρίμηνο έναντι κερδών 36,6 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Σε επίπεδο τριμήνου καταγράφηκε σημαντική δημιουργία ταμειακών ροών διατηρώντας έτσι ισχυρή οικονομική θέση, με καθαρό δανεισμό στα 517,4 εκατ. ευρώ και δείκτη Καθαρός Δανεισμός/LTM EBITDA στο 1,6x.
Τον Αύγουστο έγινε διανομή μερίσματος 0,30 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση του 2019, κάτι που αντανακλά τα γερά θεμέλια του OΠΑΠ και τη δέσμευσή του να διανείμει οικονομική αξία σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Ισχυρή ήταν επίσης η συνεισφορά της Kaizen Gaming (Stoiximan/Betano brands) σε συνδυασμό με τη διψήφια ανάπτυξη των διαδικτυακών δραστηριοτήτων του OΠΑΠ κατά τη διάρκεια και μετά του lockdown. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΠΑΠ, τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης, τα τοπικά lockdowns και η αβεβαιότητα για το επιχειρηματικό περιβάλλον απαιτούν συνετή διαχείριση και προσήλωση στην επιχειρησιακή λειτουργία του Ομίλου.
Jan Karas: Έτος προκλήσεων το 2020
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα 1ου εξαμήνου του Οργανισμού ο κ. Jan Karas, Acting CEO του OΠΑΠ, δήλωσε:
«Το 2020 είναι ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έτος έως σήμερα, με την πανδημία του κορωνοϊού να δημιουργεί πρωτοφανείς προκλήσεις, τόσο για τις επιχειρήσεις, όσο και για την κοινωνία. Οι αποφασιστικές και έγκαιρες ενέργειες του OΠΑΠ, με στόχο τον περιορισμό των επιπτώσεων της πανδημίας για όλους τους εταίρους του, αντανακλώνται στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, που ήταν υγιή για μια ακόμη φορά, καθώς και στο εξελισσόμενο κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμά της.
Όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα, το δεύτερο τρίμηνο κινήθηκε βάσει των απαιτητικών προσδοκιών μας, καθώς επιτεύχθηκε η δημιουργία καθαρών ταμειακών ροών ακόμα και στις πιο δύσκολες περιόδους. Στο μέλλον, στο επίκεντρο της προσοχής μας παραμένουν πρωτοβουλίες, όπως η διαρκής βελτίωση των διαδικτυακών προϊόντων μας, οι έγκαιρες δράσεις ελέγχου του κόστους, η άμεση προσαρμογή στις νέες συνθήκες εργασίας και η συνεχής υποστήριξη προς το δίκτυο και τους κοινωνικούς εταίρους μας.
Αναμφίβολα, θα υπάρξουν επιπλέον εμπόδια στο δρόμο για την ανάκαμψη, αλλά είμαστε πεπεισμένοι ότι είμαστε κατάλληλα τοποθετημένοι, ώστε να αντιμετωπίσουμε τις όποιες προκλήσεις.»