Σε 549,7 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) το α’ τρίμηνο για τον όμιλο ΟΠΑΠ, καταγράφοντας αύξηση 4,2% σε ετήσια βάση (α’ τρίμηνο 2023: 527,4 εκατ. ευρώ) λόγω της σημαντικής ανάπτυξης του online.
Επίσης, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, οι βασικές εξελίξεις του τριμήνου:
- Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) α’ τριμήνου 2024 μειώθηκαν κατά 3,1% σε ετήσια βάση στα €190,3εκ. (α’ τρίμηνο 2023: €196,5εκ.) ή κατά 2,5% σε συγκρίσιμη βάση, λόγω των υψηλότερων λειτουργικών εξόδων, και πιο συγκεκριμένα κυρίως λόγω της εμπροσθοβαρούς επιβάρυνσης των εξόδων
μάρκετινγκ, για την υποστήριξη της πρόσφατης έναρξης του Eurojackpot και της ανανέωσης του Λόττο και του Τζόκερ. Το περιθώριο EBITDA παρέμεινε στα υψηλά επίπεδα του 35%. - Τα καθαρά κέρδη το α’ τρίμηνο 2024 ανήλθαν σε €113,3εκ. (α’ τρίμηνο 2023: €118,0εκ.), μειωμένα κατά 3,9% σε ετήσια βάση ή κατά 2,4% σε συγκρίσιμη βάση.
- Ισχυρή ταμειακή θέση με το δείκτη Καθαρού Δανεισμού/LTM EBITDA να διαμορφώνεται στο 0,14x (0,18x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων).
- Ολοκλήρωση της ανανέωσης των παιχνιδιών κληρώσεων (Τζόκερ & Λόττο) και επιτυχής έναρξης του Eurojackpot.
- Συνεχής εστίαση στην προσφορά καινοτόμων προτάσεων με την ενίσχυση του online, μέσω της δημιουργίας νέων προγραμμάτων loyalty, με παράλληλη βελτίωση της ψηφιακής εμπειρίας των πελατών μας στην επίγεια δραστηριότητα (retail).
- Σε τροχιά υλοποίησης των στόχων του έτους 2024.
Ο κ. Jan Karas, Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ, δήλωσε για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2024: «Ο ΟΠΑΠ σημείωσε δυναμικές επιδόσεις και οργανική ανάπτυξη κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, με οδηγό την εστίασή μας στη βελτίωση των προτάσεών μας προς τους πελάτες και στην προώθηση καινοτομιών. Στο πλαίσιο αυτό, το online κανάλι κατέγραψε ισχυρή δραστηριότητα, ενώ το retail κανάλι ενίσχυσε περαιτέρω τη θέση του.
Σε επιπρόσθετο GGR οδήγησε η επιτυχημένη ανανέωση του χαρτοφυλακίου παιχνιδιών που διεξάγονται μέσω κληρώσεων, η οποία ξεκίνησε στα τέλη του 2023, με την επανατοποθέτηση του ΛΟΤΤΟ και του ΤΖΟΚΕΡ, και ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2024, με τη διάθεση του Eurojackpot.
Επίσης, το OPAP Store App, ο βασικός πυλώνας για την ψηφιοποίηση των retail δραστηριοτήτων μας, διατήρησε την ισχυρή δυναμική του. Επιπλέον, η online πρότασή μας προς τους πελάτες βελτιώθηκε περαιτέρω, μέσω ενός καινοτόμου προγράμματος loyalty και μιας ευρείας γκάμας δωρεάν παιχνιδιών.
Κοιτώντας μπροστά, εστιάζουμε στην περαιτέρω αναβάθμιση των προϊόντων μας σε κάθε κατηγορία και στην επίτευξη προόδου σε όλους τους πυλώνες της επιχειρηματικής στρατηγικής Fast Forward του ΟΠΑΠ. Συνολικά, είμαστε κατάλληλα τοποθετημένοι για άλλη μια επιτυχημένη χρονιά, με την προσοχή μας να στρέφεται πλέον στα επικείμενα μεγάλα διεθνή αθλητικά γεγονότα.
Τέλος, παραμένουμε προσηλωμένοι στην προσφορά υψηλών αποδόσεων για τους μετόχους μας, στη δημιουργία αξίας για τους εταίρους μας και στην κοινωνική συνεισφορά».