Πάνω από 2 δισ τόνοι φαγητού πάνε χαμένοι σε ολόκληρο τον κόσμο, σχεδόν το διπλάσιο απ’ όσο μέχρι τώρα υπολογίζαμε.
Περίπου 2 δισ τόνοι πετάχθηκαν κυριολεκτικά στους κάδους των σκουπιδιών σε φάρμες, στις εταιρείες λιανικής και στα σπίτια των καταναλωτών, σχεδόν το 40% της συνολική παραγωγής, σύμφωνα με το World Wildlife Fund και την βρετανική αλυσίδα σούπερ-μάρκετ Tesco Plc. Το ποσό αυτό ξεπερνά κατά πολύ τους προηγούμενους υπολογισμούς για 1,2 δισ τόνους, με τη γεωργία στις πλουσιότερες χώρες να παίζει πολύ μεγαλύτερο χώρο στην αλόγιστη συμπεριφορά αυτή.
Οι ερευνητές προσπαθούν εδώ και χρόνια να συγκεντρώσουν αρκετά στοιχεία για την επίτευξη μιας ακριβής μέτρησης του πεταμένου φαγητού, το οποίο σύμφωνα με το Intergovernmental Panel on Climate Change αποτελεί το 10% των παγκόσμιων εκπομπών ρύπων.
«Το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο από όσο υπολογίζαμε» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πιτ Πίρσον του WWF. «Γνωρίζουμε εδώ και χρόνια πως πρόκειται για μεγάλο πρόβλημα το οποίο μπορούμε να αντιμετωπίσουμε, το οποίο με τη σειρά του θα μετριάσει τις επιπτώσεις στο πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής».
Η νέα έρευνα υποδεικνύει πως 1,2 δισ τόνοι χάνονται σε φάρμες και 931 εκατομμύρια τόνοι χάνονται σε σούπερ-μάρκετ, μαγαζιά και νοικοκυριά. Σε σχέση με προηγούμενες εκτιμήσεις πως το πρόβλημα του χαμένου φαγητού σε φάρμες λάμβανε χώρα κυρίως σε υπανάπτυκτες χώρες, τώρα τα στοιχεία αποδεικνύουν πως είναι πολύ πιο σύνηθες σε ανεπτυγμένες οικονομίες σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία.
Η έρευνα κάλεσε τις κυβερνήσεις και τις επιχειρήσεις προς υιοθέτηση του πλάνου Target-Measure Act για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Μέχρι τώρα, μόλις 11 από τις 192 χώρες της Συμφωνίας του Παρισιού έχουν μιλήσει για αντιμετώπιση του προβλήματος του “πεταμένου” φαγητού, κυρίως αφρικανικές οι οποίες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις απώλειες από τις εσοδειές τους.