Πιο συγκεκριμένα:
Η προθεσμία για την εμπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας έτους 2021, που λήγει την 31-12-2020, καθώς και για τη θέση των οχημάτων σε εκούσια ακινησία, παρατείνεται έως και την τελευταία εργάσιμη μέρα του μηνός Φεβρουαρίου 2021.
Η διαδικασία για όσους επιθυμούν την κατάθεση των πινακίδων ΙΧ
Οι κάτοχοι οχημάτων θα έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν ηλεκτρονικά σε ειδική πλατφόρμα αίτηση ακινησίας του ΙΧ τους, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), με το όνομα, myCAR που θα τεθεί σε λειτουργία πριν το τέλος του έτους.
O κάτοχος του ΙΧ θα δηλώνει τα στοιχεία της διεύθυνσής του (οδός, αριθμός, πόλη) αλλά και το σημείο ακινητοποίησης του οχήματος, ενώ θα κρατάει στο σπίτι του τόσο την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος όσο και τις πινακίδες.
Μέσω της πλατφόρμας myCAR οι ιδιοκτήτες οχημάτων, που θέλουν να καταθέσουν τις πινακίδες τους, μπορούν να το κάνουν ψηφιακά.
Επίσης όχημα το οποίο θα εντοπίζεται σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό το οποίο έχει δηλωθεί στην ηλεκτρονική ακινησία θα θεωρείται ότι κυκλοφόρησε.
Τι αλλάζει από τον Ιανουάριο
Αλλαγές προμηνύει το νέο έτος, καθώς τον Ιανουάριο αλλάζουν τα… πάντα στα τέλη ταξινόμησης αλλά και για τα τέλη κυκλοφορίας.
Συγκεκριμένα, για όσα οχήματα ταξινομηθούν για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου στη χώρα μας ή και ευρύτερα σε οποιαδήποτε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, όπως είχε αναφέρει το ΝΜ
Με νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών συμμορφώνεται και η χώρα μας στο νέο και πιο αυστηρό ευρωπαϊκό πρότυπο μέτρησης των ρύπων (WLTP) και ανατρέπεται όλος ο παλαιός τρόπος υπολογισμού των τελών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από όλες τις αλλαγές στα τέλη των νέων αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν από 1.1.2021 η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δεν προϋπολογίζει καμία αύξηση ή μείωση κρατικών εσόδων.
Ξεχωριστά ο κάθε ιδιοκτήτης και για κάθε όχημα θα βλέπει κάποιες διαφορές, ανάλογα αν το αγόρασε καινούργιο έως 30 Δεκεμβρίου 2020 ή από 1 Ιανουαρίου 2021.
Για την αποτροπή των αυξήσεων που κανονικά θα έρχονταν, διευρύνονται τα κλιμάκια ή μειώνονται οι χρεώσεις ανά γραμμάριο διοξειδίου άνθρακα που εκπέμπει το αυτοκίνητο ανά χιλιόμετρο. (gr CO2/km).
Η αλλαγή αφορά στα νέα οχήματα που θα κυκλοφορήσουν και η σύγκριση σε κάθε όχημα θα πρέπει να γίνεται με τα ποσοστά CO2 που έδειχνε η προηγούμενη μέτρηση, που είναι όμως ξεχωριστή για κάθε μοντέλο και για κάθε κινητήρα.
Με βάση το άρθρο 38 του νομοσχεδίου, για τα οχήματα που κυκλοφορούσαν ή θα κυκλοφορήσουν έως 31 Δεκεμβρίου 2020 δεν αλλάζει κάτι και αν υπολογίζονταν με τους ρύπους, ισχύει η κλίμακα με τις υφιστάμενες χρεώσεις.