Ο μεγιστάνας ακινήτων Φρανκ ΜακΚόρτ είναι ο τελευταίος επιχειρηματίας, που εξέφρασε ενδιαφέρον να αποκτήσει την αμερικανική επιχείρηση του TikTok.
Ο ΜακΚόρτ δήλωσε την Τετάρτη, ότι συγκροτεί μια ομάδα ειδικών, συμπεριλαμβανομένων της επενδυτικής τράπεζας Guggenheim Securities και της νομικής εταιρείας Kirkland & Ellis, καθώς και τεχνολογικών εμπειρογνωμόνων, ακαδημαϊκών και γονέων, για να συμβουλευτούν την αγορά του αμερικανικού τμήματος της δημοφιλούς εφαρμογής κοινωνικής δικτύωσης.
Η ανακοίνωση έρχεται μετά από την απόφαση των Αμερικανών νομοθετών, τον περασμένο μήνα, να απαγορεύσουν το κινεζικών συμφερόντων TikTok από τα αμερικανικά καταστήματα εφαρμογών, εκτός αν πωληθεί εντός ενός έτους. Η μητρική εταιρεία του TikTok, ByteDance, κατέθεσε μήνυση κατά της ομοσπονδιακής κυβέρνησης την περασμένη εβδομάδα λόγω της απαγόρευσης. Το TikTok έχει ήδη δηλώσει ότι δεν σχεδιάζει να πουλήσει την πλατφόρμα.
Ο ΜακΚόρτ επιθυμεί να αλλάξει το βασικό επιχειρηματικό μοντέλο του TikTok σε ένα ανοιχτό μοντέλο, που επιτρέπει στους χρήστες και τους δημιουργούς να έχουν περισσότερο έλεγχο στα δεδομένα τους. Η ανακοίνωση δεν ανέφερε λεπτομέρειες για το πόσα χρήματα συγκεντρώνονται ή αν η ομάδα είναι, ήδη, σε συζητήσεις με το TikTok.
Ο ΜακΚόρτ, ο οποίος προηγουμένως κατείχε τους Los Angeles Dodgers, συγκαταλέγεται στη λίστα των επενδυτών που έχουν δείξει ενδιαφέρον για την αγορά της πλατφόρμας. Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Google, Έρικ Σμιντ, σκέφτηκε να αγοράσει την πλατφόρμα, ωστόσο, αποφάσισε να μην το κάνει. Παράλληλα, και ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Στίβεν Μνούχιν, είχε δηλώσει δημόσια, ότι σκεφτόταν την αγορά, παρόλα αυτά, από, ότι φαίνεται δεν διαθέτει το απαιτούμενο κεφάλαιο. Οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα αντιμετωπίσουν ανησυχίες για αντιμονοπωλιακές πρακτικές αν ενδιαφερθούν.
Υπάρχει πολύ μικρή συναίνεση σχετικά με την αξία της εφαρμογής – μια αποτίμηση εκτιμά την αμερικανική επιχείρηση στα 100 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά μια άλλη λέει ότι είναι αμελητέα για τα έσοδα της ByteDance. Η πλατφόρμα μπορεί επίσης να είναι λιγότερο ελκυστική αν πωληθεί χωρίς τον αλγόριθμο «For You Page», ο οποίος έχει αποδοθεί στην επιτυχία της.
Ο ΜακΚόρτ δήλωσε, πρόσφατα, ότι δεν θέλει τον αλγόριθμο. «Αμφιβάλλουμε πολύ αν η Κίνα θα πουλήσει το TikTok με τον αλγόριθμο», δήλωσε ο ΜακΚόρτ. «Είμαστε οι μόνοι, που δεν θέλουμε τον αλγόριθμο γιατί μιλάμε για μια διαφορετική αρχιτεκτονική, έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης για το διαδίκτυο και το πώς λειτουργεί».