Mπορεί ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης να έβαλε νερό στο κρασί του για το πολυσυζητημένο νομοσχέδιο για τις εφαρμογές μεταφοράς επιβατών (applications), τύπου Beat και Uber ωστόσο οι θεσμοί έχουν αρχίσει να βγάζουν κόκκινες κάρτες και στoν τρόπο που θα λειτουργούν τα παραδοσιακά ταξί, αναφέρει το protothema.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δανειστές έχουν άποψη για μια σειρά από ζητήματα λειτουργίας των ταξί, ζητώντας την εγκατάσταση συστημάτων πληρωμών (POS), προκειμένου οι επιβάτες να πληρώνουν το αντίτιμο της διαδρομής με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες. Πρόκειται για μία απαίτηση που από τις αρχές Ιουλίου ισχύει για όλους τους επαγγελματίες με πολλές γκρίνιες. Στα ταξί προσκρούσει σε τοίχο καθώς οι αυτοκινητιστές υποστηρίζουν ότι θα λαμβάνουν ψίχουλα από τις προμήθειες των τραπεζών και ότι θα αποτελέσει την τέλεια παγίδα είσπραξης οφειλών για όσους χρωστούν στο ελληνικό δημόσιο.
Οι θεσμοί είχαν πιέσει και κατά την προηγούμενη αξιολόγηση την κυβέρνηση να προχωρήσει σε πλήρη απελευθέρωση της αγοράς ταξί. Τώρα που οι ρυθμίσεις για τον κλάδο προκαλούν τριγμούς, η θέση των θεσμών αποκτά ιδιαίτερη σημασία, αφού είναι δεδομένο ότι οι πολυεθνικοί μέτοχοι των δύο ελληνικών εταιρειών (Daimler και UBER) θα ασκήσουν ισχυρό lobbing για να αποφύγουν αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο που ανατρέπουν το μοντέλο λειτουργίας τους.
Σημειώνεται ότι μετά το θόρυβο που ξέσπασε τις προηγούμενες εβδομάδες με τις εφαρμογές ταξί, υπήρξαν δηλώσεις εκπροσώπων της Κομισιόν στο ΣΚΑΙ που υποστήριζαν ότι δεν έχει ελεγχθεί το σχέδιο νόμο από τις Βρυξέλλες και σημείωναν ότι θα διερευνηθεί κατά πόσο παραβιάζει τις δεσμεύσεις της χώρας για την άρση των εμποδίων στον ανταγωνισμό.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες ενστάσεις υπάρχουν και σε δύο ακόμη σημεία του νέου νομοθετικού πλαισίου. Στο θέμα με τα πολυθέσια ταξί που άνοιξε ο νόμος Βορίδη το 2012 βάζοντας στην αγορά του μεταφορικού έργου ξενοδοχεία, τουριστικές επιχειρήσεις κ.α, οι δανειστές ζητούν να παραμείνει το ισχύον καθεστώς της ελεύθερης διαπραγμάτευσης μεταξύ πελάτη και ιδιοκτήτη. Η ομοσπονδία έχει ζητήσει να μπει ταξίμετρο και σε αυτά ή εναλλακτικά η ταρίφα να καθορίζεται βάσει χρονοχρέωσης.
Διαφωνίες υπάρχουν και στο θέμα των αδειών ταξί που εκδίδονται από την Περιφέρεια. Με το ισχύον καθεστώς, μπορούν να εκδίδονται τρεις άδειες ανά 1.000 κατοίκους και υπάρχει η δυνατότητα από 3 τοις χιλίοις, οι άδειες να φτάσουν το 3,5% τοις χιλίοις. Οι επαγγελματίες επιχείρησαν να περιορίσουν τις άδειες στο νέο νομοσχέδιο αλλά αντιμετώπισαν αρνητική διάθεση από τους θεσμούς.