Η είδηση, μέσα στην εορταστική περίοδο, πως η Diageo είχε αναγκαστεί να βάλει πλαφόν στις εβδομαδιαίες παραγγελίες προμηθειών Guinness από τους πελάτες της προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στην εξαιρετικά υψηλή ζήτηση είχε προκαλέσει αίσθηση στη βρετανική αγορά και όχι μόνο. Όμως, φαίνεται πως το στοιχείο αυτό λειτούργησε καθοριστικά, ώστε πλέον ο κολοσσός του κλάδου των αλκοολούχων ποτών να αρχίσει να σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο να πουλήσει το κερδοφόρο brand.
Η πληροφορία που μετέδωσε πρώτο το Bloomberg, την Παρασκευή, πως η εταιρεία επεξεργάζεται σχέδιο αναδιάρθρωσης για να βελτιώσει τα οικονομικά της δεδομένα, το οποίο περιλαμβάνει πιθανώς την πώληση του δημοφιλούς brand μπύρας, προσέλκυσε το ενδιαφέρον των επενδυτών και πυροδότησε μίνι ράλι της μετοχής στον δείκτη FTSE 100.
Το μυστικό, εξάλλου, της Guiness δεν φαίνεται να εντοπίζεται τόσο στη συνταγή της όσο κυρίως στο γεγονός πως έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλής και… μοδάτη επιλογή στους στρατηγικής σημασίας καταναλωτές της λεγόμενης Gen Z, ήτοι όσους γεννήθηκαν μεταξύ 1998 και 2015.
Αναλυτές εκτιμούν πως η εταιρεία θα προχωρήσει σε νέα επί τα χείρω αναθεώρηση των εκτιμήσεων της για τον ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων και τους στόχους της νέας χρονιάς.
Για να αντισταθμίσει ακριβώς την πορεία αυτή, η διοίκηση φαίνεται πως αναζητά αλλαγές, αλλά και ενέσεις ρευστότητας. Και οι τελευταίες μπορούν να προέλθουν από τα πλέον κερδοφόρα τμήματα της, όπως η Guinness.
Στην περίπτωση αυτή ένα deal θα είναι πιο εύκολο, δεδομένου πως η LVMH έχει προτιμητέο δικαίωμα αγοράς του πακέτου, αλλά με μια έκπτωση της τάξεως του 20%. Όμως, η πώληση της Guinness θα απέφερε σίγουρα περισσότερα χρήματα προσελκύοντας και μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον.