Βρισκόμαστε καθ’ οδόν για τα Χριστούγεννα. Το κλείσιμο όμως, πολλών εργοστασίων και καταστημάτων, η συμφόρηση στα μεγαλύτερα λιμάνια παγκοσμίως, οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού αλλά και οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, είναι ζητήματα που θα απασχολήσουν ιδιαίτερα, καταστηματάρχες και καταναλωτές αυτή την εορταστική σεζόν.
Γιατί η φετινή εορταστική περίοδος θα είναι διαφορετική από τις προηγούμενες;
Μειώθηκαν οι online αγορές
Έπειτα από μία τεράστια αύξηση της τάξεως του 33% στο ηλεκτρονικό εμπόριο πέρυσι, κυρίως λόγω πανδημίας, οι διαδικτυακές πωλήσεις στις ΗΠΑ, αναμένεται να αυξηθούν φέτος, μόλις κατά 10%, στα 207 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το CNBC. Η εφοδιαστική κρίση αλλά και η κίνηση στα μεγαλύτερα λιμάνια είναι πιθανό να οδηγήσουν τους περισσότερους καταναλωτές στα φυσικά καταστήματα προκειμένου να πραγματοποιήσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους. Λιγότεροι θα είναι εκείνοι που και φέτος θα ψωνίσουν μέσω του Διαδικτύου.
Οι καταναλωτές επιστρέφουν στα φυσικά καταστήματα
Σε αντίθεση με πέρσι που τέτοια εποχή, σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο είχε επιβληθεί καθολικό lockdown, φέτος η Black Friday αναμένεται να είναι τελείως διαφορετική. Παρόλο που το 61% των καταναλωτών έχει ήδη αρχίσει να πραγματοποιεί τις χριστουγεννιάτικες αγορές του, η εθνική ομοσπονδία λιανικού εμπορίου στις ΗΠΑ, προβλέπει πως σχεδόν 2 εκατομμύρια περισσότεροι άνθρωποι θα ψωνίσουν τις ημέρες από την Black Friday έως τη Cyber Monday.
Ο νέος αυτός τρόπος πληρωμών αναμένεται να αυξηθεί σε δημοτικότητα τη φετινή εορταστική περίοδο. Η υπηρεσία «Buy now, pay later» επιτρέπει στους καταναλωτές να αγοράζουν προϊόντα και να τα εξοφλούν αργότερα, με δόσεις. Τα έσοδα είναι αυξημένα κατά 10% σε σύγκριση με το 2020, ενώ από το 2019, η υπηρεσία «Buy now, pay later» σημειώνει αύξηση της τάξεως του 45%, σύμφωνα με στοιχεία της Adobe Analytics.
Εστιατόρια, σπα, συναυλίες
Περίπου το 43% των καταναλωτών σχεδιάζει να ανακατευθύνει τις δαπάνες του σε εμπειρίες και δώρα υπηρεσιών τα φετινά Χριστούγεννα, σύμφωνα με έρευνα για τα χριστουγεννιάτικα ψώνια σε περίπου 1.500 Αμερικανούς καταναλωτές από την εταιρεία συμβούλων Accenture. Συγκεκριμένα, το 53% των millennials και το 50% των Gen Z δηλώνουν ότι θα προτιμήσουν να ξοδέψουν τα χρήματά τους σε παρόμοιες εμπειρίες.