Τέσσερις στους δέκα νεαρούς Αμερικάνους ενημερώνονται για τις ειδήσεις από τους influencers στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίοι σε γενικές γραμμές δεν έχουν ούτε την εμπειρία ούτε την απαραίτητη ειδησεογραφική γνώση, αναφέρει μεγάλη έρευνα που διεξήγαγε το έγκριτο Pew Research Center.
Συγκεκριμένα, το 40% των νεαρών ηλικίας κάτω των 30 ετών στηρίζουν την ενημέρωση τους στους influencers, από τους οποίους το 77% δεν έχει καμία σύνδεση με τα media ή γνώση των ειδήσεων.
Τα στοιχεία της έρευνας έρχεται στον απόηχο του εκλογικού αποτελέσματος στις ΗΠΑ, στο πλαίσιο μιας προεκλογικής εκστρατείας όπου αμφότεροι οι μονομάχοι στηρίχτηκαν σημαντικά σε υλικό στα social media είτε για να προβάλει τις απόψεις του είτε για να αμαυρώσει την εικόνα του αντιπάλου.
«Η πραγματικότητα αυτής της εκλογής ήταν απλή μέσα από το X, την ώρα που τα παραδοσιακά media ψεύδονταν ασύστολα στο κοινό. Εσείς είστε τώρα τα media» έγραψε χαρακτηριστικά ο Έλον Μασκ σε ανάρτηση του μετά τη νίκη Τραμπ.
Το ίδιο το X, πρώην Twitter, παραμένει από τα δημοφιλέστερα μέσα για τους news influencers, αν και σημαντικό μερίδιο είχαν επίσης το TikTok και το YouTube.
Σημειωτέον, εξάλλου, πως σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς δημοσιογράφους και ρεπόρτερ, οι news influencers δεν υπόκεινται σε κανόνες ή ελέγχους από αρχισυντάκτες και βέβαια είναι ελεύθεροι να ποστάρουν ότι θέλουν, οπότε τις περισσότερες φορές αναμειγνύουν και την προσωπική τους άποψη σε κάθε ζήτημα, πολιτικό ή κοινωνικό.
Για την έκθεση του το Pew ανέλυσε εκατοντάδες λογαριασμούς news influencers με πάνω από 100.000 followers και ερεύνησε πάνω από 10.600 νεαρούς Αμερικανούς αναφορικά με τις συνήθειες τους για τον τρόπο που ενημερώνονται για τις ειδήσεις. Επίσης εξέτασε περιεχόμενο τουλάχιστον 100.000 posts από το Facebook, το Instagram, το TikTok, το X και το YouTube μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου.