Η Continental, η Valeo και άλλοι μεγάλοι προμηθευτές αυτοκινήτων στοχεύουν να επωφεληθούν από τη μετάβαση σε οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό (SDV), καθώς επαναπροσδιορίζουν τις σχέσεις τους με τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Όπως δήλωσε ο CTO της Continental, Gilles Mabire, στο Automotive News Europe, μέχρι το 2030 η Continental ελπίζει να δημιουργήσει το 20 έως 25% των πρόσθετων εσόδων της από το λογισμικό -είτε απευθείας από το λογισμικό είτε χρησιμοποιώντας λογισμικό για τη βελτίωση του υλικού,.
Καθώς η βιομηχανία αναγνωρίζει όλο και περισσότερο το λογισμικό ως το επόμενο σύνορο, η Continental αλλάζει τη σχέση της με τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Προηγουμένως, ο Γερμανός προμηθευτής θεωρούσε ότι οι εργασίες του είχαν ολοκληρωθεί μόλις το προϊόν του παραδιδόταν στον πελάτη. Τώρα, η Continental θα πρέπει να διατηρήσει μια σχέση με τον πελάτη καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής ενός οχήματος, υποστηρίζοντάς τον με νέες δυνατότητες, λειτουργίες και αναβαθμίσεις λογισμικού. Αυτή η εκτεταμένη πελατειακή σχέση αναμένεται να προσφέρει οικονομικά οφέλη.
«Βλέπω μια επιχειρηματική ευκαιρία εδώ, δηλαδή περισσότερες λειτουργίες κατά παραγγελία και περισσότερο λογισμικό ως επιχείρηση προϊόντος για την υποστήριξη των πελατών μας σε διαφορετικούς τομείς», δήλωσε ο Mabire.
Επί του παρόντος, η Continental προσφέρει 100 λειτουργίες, 30 από τις οποίες θεωρεί ότι είναι «προστιθέμενης αξίας», που σημαίνει ότι είναι καινοτόμες και προσαρμοσμένες. Για παράδειγμα, λύσεις διεπαφής ανθρώπου-μηχανής (HMI) που βοηθούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να διαφοροποιήσουν την εμπειρία των πελατών.
Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και γαλλική Valeo, η οποία εστιάζει επίσης το επιχειρηματικό της μοντέλο όλο και περισσότερο στο λογισμικό. Αυτή η κίνηση βασίζεται στην προσδοκία ότι μέχρι το 2030 το λογισμικό θα αντιπροσωπεύει το 30% της αξίας ενός τυπικού αυτοκινήτου.
«Η φιλοδοξία μας είναι να γίνουμε μια εταιρεία που καθορίζεται από το λογισμικό», δήλωσε ο Derek de Bono, αντιπρόεδρος της Valeo, τον Δεκέμβριο κατά τη διάρκεια παρουσίασης στο τεχνικό κέντρο του Γάλλου προμηθευτή στην Τσεχική Δημοκρατία. «Αυτό δεν θα γίνει αντικαθιστώντας το hardware, αλλά το λογισμικό θα είναι αυτό που θα καθορίζει τι είδους hardware χρειαζόμαστε και τι μπορούμε να κάνουμε με αυτό».
Η Valeo προσδοκά ότι οι εφαρμογές, το ενδιάμεσο λογισμικό και οι υποστηρικτικές υπηρεσίες θα της φέρουν 500 εκατομμύρια ευρώ σε άμεσα έσοδα λογισμικού το 2030. Ο διευθύνων σύμβουλος της Valeo, Christophe Perillat, δήλωσε: «Η κύρια συνέπεια του οχήματος που καθορίζεται από λογισμικό για εμάς είναι η αντικατάσταση μικρών ECU αξίας 10 έως 20 ευρώ από μεγάλους, πολύπλοκους υπολογιστές αξίας αρκετών εκατοντάδων ευρώ». Αυτή η αλλαγή είναι «μια τεράστια ευκαιρία για ανάπτυξη» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Εκτός από την AnSWer, την υπηρεσία της για λύσεις λογισμικού και υπηρεσίες κατά παραγγελία, οι βασικές επιχειρηματικές μονάδες της Valeo, δηλαδή τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης κίνησης, ο φωτισμός, οι εσωτερικοί χώροι και η ηλεκτρική πρόωση/θερμική διαχείριση, περιλαμβάνουν προϊόντα βελτιωμένα με λογισμικό ή ελεγχόμενα από λογισμικό.
Μέχρι το 2030 η παγκόσμια αγορά λογισμικού και ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να φτάσει τα 462 δισεκατομμύρια δολάρια, αντιπροσωπεύοντας σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5,5% από το 2019 έως το 2030, σύμφωνα με τη McKinsey.
Η συνολική αγορά αυτοκινήτων για επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα αναμένεται να αυξηθεί κατά μόλις 1% ετησίως κατά την ίδια περίοδο, δηλαδή από 89 εκατομμύρια μονάδες το 2019 σε 102 εκατομμύρια μονάδες το 2030.
Για να επωφεληθούν πλήρως από τις δυνατότητες εσόδων του λογισμικού, οι προμηθευτές Tier 1 πρέπει τώρα να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική λογισμικού τους για να ευθυγραμμιστούν με τις αποφάσεις προμήθειας των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η McKinsey προτρέπει τους προμηθευτές να τοποθετηθούν ως «συνεργάτες σκέψης» απέναντι στις αυτοκινητοβιομηχανίες και να συνεργαστούν μαζί τους. Με αυτόν τον τρόπο, η συμβουλευτική εταιρεία αναφέρει ότι οι προμηθευτές μπορούν να αποκτήσουν ένα «σημαντικό πλεονέκτημα επενδύοντας σε τομείς ανάπτυξης λογισμικού και ενσωμάτωσης για να κατακτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο ανάπτυξης».