Νέα ήθη και υποχρεώσεις φέρνει η «απογραφή POS» που στόχο έχει να αποκλείσει τις πληρωμές με… POS εξωτερικού, που έστελναν τα χρήματα εκτός ελληνικού τραπεζικού συστήματος σε άλλες χώρες (πχ Βουλγαρία, Κύπρο, Ρουμανία, Λουξεμβούργο κ.λπ.) με σκοπό τη φοροδιαφυγή.
Η πρώτη καταγραφή (δήλωση) των συσκευών αυτών ολοκληρώνεται. Και από αύριο Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου, ξεκινά η υποχρέωση για όλες τις επιχειρήσεις της χώρας που έχουν εγκαταστήσει τερματικά αποδοχής πληρωμών με κάρτες, να ελέγξουν μέσω διαδικτύου (στην μερίδα τους στο myAADE), αν εμφανίζονται σωστά δηλωμένα τα POS που χρησιμοποιούν.
Αν διαπιστώσουν πως είναι σωστά δηλωμένα στην ΑΑΔΕ, οι επιχειρήσεις δεν έχουν άλλη υποχρέωση.
Αντιθέτως όμως, στην περίπτωση που διαπιστώσουν ότι δεν αποτυπώνονται σωστά κάποιο ή κάποια από τα τερματικά POS που έχουν στη διάθεσή τους για να δέχονται πληρωμές. Τότε τους δίδεται διορία μέχρι τις 11 Οκτωβρίου να σπεύσουν (οι ίδιοι οι χρήστες, δηλαδή οι επιχειρήσεις που τα χρησιμοποιούν) να δηλώσουν ή να διορθώσουν τα στοιχεία αυτών των μηχανημάτων.
Τέλος α΄ φάσης
Μέχρι και χθες 26 Σεπτεμβρίου, την υποχρέωση να δηλώσουν ηλεκτρονικά στην ΑΑΔΕ κάθε συσκευή αποδοχής καρτών που βρίσκεται και λειτουργεί εντός της ελληνικής επικράτειας, είχαν μόνον οι εταιρίες που προμηθεύουν POS ή άλλες συναφείς συσκευές τις επιχειρήσεις (πχ λογισμικό σε smatphone, tablets, pda κ.λπ.), καθώς και όσες διενεργούν τις πληρωμές με κάρτες (εταιρίες Παροχής Μέσων Πληρωμής και εταιρίες Παροχής Υπηρεσιών Πληρωμών, αντίστοιχα).
Η ΑΑΔΕ έχει έτσι πλέον από σήμερα καταγεγραμμένες, όλες τις συσκευές που ήταν ενεργές στη χώρα μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου. Αλλά μέχρι τις 5 Οκτωβρίου, οι Πάροχοι θα πρέπει να δηλώσουν και όσες άλλες ενεργοποιήθηκαν στο διάστημα από 11 έως 30 Σεπτεμβρίου.