Οι καταναλωτές στην Ελλάδα νιώθουν λίγο άγχος όταν ψωνίζουν για την Black Friday, σύμφωνα με έρευνα της Revolut. Συγκεκριμένα, το 7% των Ελλήνων ανησυχεί μήπως εξαπατηθεί κατά τη διάρκεια της περιόδου των εκπτώσεων, ωστόσο, θα αναζητήσει μεγάλες προσφορές. Οι Έλληνες ηλικίας 18-24 και οι Millennials (9% αμφότεροι) ανησυχούν περισσότερο από τα άτομα ηλικίας 65+ (6%) για πιθανά περιστατικά απάτης.
Η πιθανότητα εξαπάτησης είναι ο λόγος για τον οποίο το 5% των ερωτηθέντων δεν θα κάνει αγορές κατά τη διάρκεια της Black Friday. Μάλιστα, οι Έλληνες ηλικίας 45-54 ετών δηλώνουν αποφασισμένοι να αποφύγουν αυτό το ενδεχόμενο (7%).
Οι Έλληνες προτιμούν το shopping σε καταστήματα για να αποφεύγουν τις απάτες
Το 50% των Ελλήνων καταναλωτών προτιμούν να ψωνίζουν σε φυσικά καταστήματα, ενώ το 45% επιλέγει τις online αγορές. Ο κύριος λόγος που επιλέγουν τα φυσικά καταστήματα είναι η άμεση παραλαβή του προϊόντος, αποφεύγοντας τη μεγάλη αναμονή για την παράδοση (31%). Από την άλλη, η πρόσβαση σε περισσότερους εμπόρους και προσφορές αποτελεί τον κύριο λόγο για τον οποίο οι καταναλωτές στρέφονται σε online αγορές.
-
Οι απατεώνες δημιουργούν ψεύτικους ιστότοπους λιανικής, με τέτοιο τρόπο ώστε να μοιάζουν με πραγματικά online καταστήματα. Αυτό γίνεται τόσο για να κλέψουν τα χρήματα των ανυποψίαστων πελατών μετά την αγορά, αλλά και για να αποκτήσουν προσωπικά δεδομένα και στοιχεία κάρτας.
Προσοχή! Ελέγξτε προσεκτικά το url για να βεβαιωθείτε ότι πρόκειται για την πραγματική ιστοσελίδα από την οποία θέλετε να κάνετε αγορές
-
Ορισμένοι ιστότοποι πωλούν ακριβά αντικείμενα (ηλεκτρονικά είδη, κοσμήματα ή επώνυμα brand ένδυσης) σε πολύ χαμηλές τιμές. Συνήθως, οι καταναλωτές λαμβάνουν το αντικείμενο που αγόρασαν αλλά δεν είναι αυθεντικό ή μπορεί να μην λάβουν ποτέ το προϊόν.
Προσοχή! Αναζητήστε online κριτικές από άλλους πελάτες για να επαληθεύσετε την αξιοπιστία του εμπόρου
-
Ενίοτε οι απατεώνες χρησιμοποιούν πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήσουν ψεύτικα online καταστήματα. Τα καταστήματα ανοίγουν για μικρό χρονικό διάστημα και στη συνέχεια εξαφανίζονται αφού πραγματοποιηθούν μερικές πωλήσεις.
Προσοχή! Μην εμπιστεύεστε σελίδες/λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που άνοιξαν πρόσφατα και έχουν πολλές θετικές κριτικές. Μπορεί να είναι ψεύτικες και να έχουν γραφτεί με στόχο να σας πείσουν ότι είναι πραγματικές
-
Τα ψεύτικα μηνύματα από courier και τα email ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing) αυξάνονται κατά τη διάρκεια περιόδων μεγάλης κινητικότητας στην αγορά, όπως η Black Friday.
Προσοχή! Να παρακολουθείτε τα δέματά σας απευθείας από τον έμπορο ή από την ιστοσελίδα της εταιρείας αποστολής και να ελέγχετε πάντα τη διεύθυνση του αποστολέα. Προσέξτε επίσης για τυχόν ορθογραφικά λάθη. Αν έχετε αμφιβολίες, μην πατήσετε επάνω σε συνδέσμους.
-
Εικονικές κάρτες μίας χρήσης, οι οποίες παρέχουν προσωρινό αριθμό κάρτας, CVV και ημερομηνία λήξης και αυτά τα στοιχεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για μία μόνο συναλλαγή. Μόλις ολοκληρωθεί η συναλλαγή, η εικονική κάρτα ακυρώνεται αυτόματα. Με αυτόν τον τρόπο, μειώνεται ο κίνδυνος μη εξουσιοδοτημένων συναλλαγών και προστατεύονται τα προσωπικά στοιχεία των πελατών.
-
Προηγμένα συστήματα εντοπισμού απάτης που παρακολουθούν διαρκώς τις συναλλαγές υψηλού κινδύνου για να προστατέψουν τους πελάτες κατά τη διάρκεια των αγορών τους. Σε αυτά τα συστήματα περιλαμβάνεται η λειτουργία εντοπισμού απάτης με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης, η οποία προσδιορίζει αν η πληρωμή με κάρτα σχετίζεται με περιστατικό απάτης. Σε αυτή την περίπτωση, η πληρωμή απορρίπτεται. Στη συνέχεια, ο πελάτης προστατεύεται από το να προβεί σε άλλες παρόμοιες πληρωμές και περνά από μια ροή ενημέρωσης για θέματα απάτης μέσα στην εφαρμογή.
-
Δωρεάν μαθήματα εντός της εφαρμογής. Τα μαθήματα έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τους πελάτες να αναγνωρίζουν τους τύπους απάτης και τους εφοδιάζουν με εργαλεία και τεχνικές για να διατηρήσουν τα χρήματά τους ασφαλή. Η ενότητα έχει δημιουργηθεί από την ομάδα καταπολέμησης οικονομικού εγκλήματος της Revolut και περιλαμβάνει πέντε μαθήματα, καλύπτοντας θέματα όπως οι απάτες μέσω αγορών.
-
Ομάδα πρόληψης απάτης, η οποία είναι ομάδα διαθέσιμη όλο το 24ωρο. Για τυχόν ερωτήσεις ή βοήθεια, οι πελάτες μπορούν να επικοινωνήσουν με την ομάδα υποστήριξης μέσω της συνομιλίας εντός της εφαρμογής ανά πάσα στιγμή.