Με τα τρέχοντα δεδομένα η τιμή της μπαταρίας αντιστοιχεί πάνω κάτω στο 1/3 της συνολικής τιμής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, οπότε είναι μάλλον λογικό οι όποιες μειώσεις των τιμών τους να είναι άμεσα συνυφασμένος με το κόστος κατασκευής των μπαταριών.
Με βάση τα τελευταία δεδομένα που έχουμε στη διάθεσή μας (2021) είναι κατά μέσο όρο 123 ευρώ ανά kWh.
Το ερώτημα είναι φυσικά πώς θα επιτευχθεί αυτή η μείωση. Οι άξονες στους οποίους θα κινηθεί η συγκεκριμένη βιομηχανία είναι η βελτίωση της επονομαζόμενης χημείας των μπαταριών, ο σχεδιασμός και η πιο αποδοτική παραγωγή τους.
Αντίστοιχα θα απλοποιηθεί και η σχεδίαση της δομής τους, που θα έχει σαν επακόλουθο την πιο απλή αλλά και πιο οικονομική διαδικασία παραγωγής τους.
Με όλα αυτά η μείωση του συνολικού κόστους των μπαταριών, σύμφωνα με τα δεδομένα έρευνας της Berylls και του εξειδικευμένου ινστιτούτoυ Frauenhofer, θα μπορεί να φτάσει μέχρι και το 32% των τρέχοντος.
Κάτι που αναμένεται να γίνει σε περίπου μια πενταετία από τώρα, το 2028.