Τραγικά είναι τα δεδομένα στην ΕΕ όσον αφορά στον παλαιό στόλο οχημάτων καθώς εκτιμάται ότι έως το 2025 θα κυκλοφορούν 4,3 εκατ. αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 1! Βέβαια στην Ελλάδα τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα καθώς ακόμη και σήμερα κινούνται στους δρόμους οχήματα που δεν διαθέτουν καταλύτη και αποτελούν μια τεράστια πηγή ρύπανσης για την ατμόσφαιρα και προκαλούν μεγάλα προβλήματα στην υγεία παιδιών αλλά και ηλικιωμένων ατόμων.
Αυτό σημαίνει ότι η ανανέωση του στόλου με στόχο τον μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων προ του Euro 6 στους δρόμους της ΕΕ θα είχε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο τόσο στους ρύπους όσο και στο CO2.
Πότε έρχεται το… τέλος;
Το 2026 σύμφωνα με την μελέτη του ACEA θα εξαφανιστούν από τους ευρωπαϊκούς δρόμους τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 1 ωστόσο τα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 2 θα ξεπερνούν τα 17 εκατ. μονάδες! Τα Euro2 οχήματα αναμένεται να αποσυρθούν από την κυκλοφορία το 2030…
Το διάστημα 2030 έως 2034 αναμένεται να τεθούν εκτός κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 3 τα οποία θα ανέρχονται σε 19,1 εκατ. μονάδες το 2030 και θα έχουν μειωθεί σε 5,2 εκατ. οχήματα το 2033 με την ολοκληρωτική απόσυρσή τους έως το 2034.
Το 2039 προβλέπεται ότι ξεκινά η απόσυρση των αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5 από τους ευρωπαϊκούς δρόμους. Ειδικότερα το 2039 θα κυκλοφορούν 14,4 εκατ. αυτοκίνητα ενώ το 2042 ο αριθμός τους θα έχει περιοριστεί σε 5,3 εκατ. μονάδες.
Το 2043 προβλέπεται να μην κυκλοφορεί κανένα αυτοκίνητο που πληροί την οδηγία ρύπων Euro5 και όλος ο στόλος των οχημάτων δηλαδή πάνω από 323 εκατ. αυτοκίνητα να πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 τα οποία και διατηρούνται στην κυκλοφορία έως το 2050!