Το επιτελείο του υπουργείου Εργασίας, επιχειρώντας αφενός να θωρακίσει περαιτέρω τους εργαζόμενους αφετέρου να φρενάρει τη «γραφειοκρατία» που ταλαιπωρεί ακόμη και σήμερα τις επιχειρήσεις προωθεί τα επόμενα βήματα της ψηφιακής κάρτας εργασίας.
Η ψηφιακή κάρτα εργασίας καλύπτει ήδη 150.000 εργαζόμενους σε σούπερ μάρκετ, τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες, εταιρείες ιδιωτικής φύλαξης (σεκιούριτι) και ΔΕΚΟ μεταφορών. Από τον Ιανουάριο θα επεκταθεί σε περίπου 700.000 στο λιανικό εμπόριο και τη βιομηχανία, ενώ από τον Οκτώβριο του επόμενου έτους, θα βάλει κάτω από την «ομπρέλα» της περίπου 400.000 απασχολούμενους στην εστίαση και στον τουρισμό.
«Μπλόκο» στη γραφειοκρατία και «ανάσα» για τις επιχειρήσεις
Οι εργοδότες που έχουν ενταχθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας με τη χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας δεν χρειάζεται, πλέον, να καταχωρούν τις αλλαγές ή την τροποποίηση του ωραρίου εργασίας ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας ή της υπερωριακής απασχόλησης πριν από την έναρξη πραγματοποίησής τους.
Αυτό σημαίνει, με απλά λόγια, ότι ο εργοδότης, θέτοντας σε εφαρμογή την ψηφιακή κάρτα εργασίας, δεν χρειάζεται να κάνει τροποποιήσεις ωραρίου και άλλες παρόμοιες διαδικασίες από πριν, καθώς αυτές αποτυπώνονται, ούτως ή άλλως, σε πραγματικό χρόνο από το ψηφιακό σύστημα στο οποίο έχει ενταχθεί η επιχείρηση του. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται το σχετικό διοικητικό βάρος για τις επιχειρήσεις που εφαρμόζουν σύστημα της ψηφιακής κάρτας.
Σημειώνεται ότι η ψηφιακή κάρτα καλύπτει όλες τις μορφές απασχόλησης, τα ωράρια εργασίας (σταθερό, μεταβαλλόμενο, βάρδιες και υπερωρίες), ενώ καταγράφει ηλεκτρονικά και όλες τις μορφές άδειας, που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι.
Το σύστημα περιλαμβάνει την εφαρμογή myErgani mobile app, την οποία οι εργαζόμενοι «κατεβάζουν» στο κινητό τους τηλέφωνο και την εφαρμογή Ergani Card Scanner για τις επιχειρήσεις, η οποία «διαβάζει», κατά την έναρξη και τη λήξη της εργασίας, τις Ψηφιακές Κάρτες των εργαζομένων και μεταδίδει αυτόματα σε πραγματικό χρόνο την πληροφορία στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ».