Ελλείψεις, προβλήματα ασφαλείας και ακαταλληλότητα σε 15 από τις 18 σήραγγες του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, μήκους άνω των 1.000 μέτρων, διαπίστωσε η Πυροσβεστική σε αυτοψίες της εδώ και περίπου έναν χρόνο σε συνεργασία με υπαλλήλους του ΟΣΕ.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, έως τον φετινό Ιανουάριο είχαν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι στις 15 από τις 18 σήραγγες και βάσει αυτών των ελέγχων της Πυροσβεστικής κρίθηκαν ακατάλληλα τα 15 από τα 18 τούνελ των σιδηροδρόμων.
Όπως αποκαλύπτει το ρεπορτάζ, στις σήραγγες αυτές φέρεται ότι απουσιάζει πυροσβεστικό υλικό, ενώ δεν υπάρχει μέριμνα για πρόσβαση των σωστικών συνεργείων στο σημείο σε περίπτωση ατυχήματος. Επίσης, καταγράφεται δυσκολία στην επικοινωνία εντός του τούνελ, κάτι που σημαίνει ότι τα σωστικά συνεργεία δεν έχουν τη δυνατότητα επικοινωνίας είτε με το προσωπικό του τρένου είτε με τους επιβάτες όταν βρίσκονται μέσα σε τούνελ. Ακόμη εντοπίζεται πρόβλημα στον φωτισμό έκτακτης ανάγκης και εν γένει στις εξόδους διαφυγής, όπως και στον εξαερισμό.
Σημειώνεται ότι το 2015 εμπορική αμαξοστοιχία πήρε φωτιά μέσα στο τούνελ των Τεμπών. Τότε, στελέχη της Πυροσβεστικής που είχαν συμμετάσχει στην κατάσβεση είχαν καταγγείλει εκ των υστέρων ότι, όταν πήγαν μέσα στο τούνελ, διαπίστωσαν ότι αφενός δεν λειτουργούσε το υδροδοτικό, δηλαδή δεν είχαν νερό για να κάνουν την κατάσβεση, και αφετέρου ότι δεν λειτουργούσε ούτε ο εξαερισμός. Μάλιστα, έκαναν και αναφορά λέγοντας ότι αυτό είχε επισημανθεί ήδη από το 2010, κατά τη διάρκεια άσκησης της ΕΜΑΚ. Δηλαδή από το 2010 μέχρι σήμερα το πρόβλημα παραμένει και είναι πολύ σοβαρό.
Παράλληλα από το ρεπορτάζ προκύπτει ότι δεν υπάρχει νομοθεσία που να καθορίζει τα μέτρα ασφάλειας. Για καθεμία από τις αυτοψίες η Πυροσβεστική έχει υποβάλει κάποια επικαιροποιημένα σχέδια, ενώ έχει κάνει και ένα σχετικό έγγραφο προς την ηγεσία της κυβέρνησης και το αρμόδιο υπουργείο.