Σε νέο γύρο διαβούλευσης με τους προμηθευτές ενέργειας για την διαφάνεια στα τιμολόγια ρεύματος θα προχωρήσει η ΡΑΕ.
Όπως ανακοίνωσε πριν από λίγο ο Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας κ. Θανάσης Δαγούμας σε δημοσιογραφική ενημέρωση, η διαβούλευση θα αφορά δύο στάδια: το προσυμβατικό δηλαδή το στάδιο πριν την υπογραφή της σύμβασης από τους καταναλωτές και στα πεδία του λογαριασμού που θα πρέπει να είναι ορατά και ξεκάθαρα.
Όπως μάλιστα αναφέρθηκε υπάρχουν σήμερα 387 διαφορετικά τιμολόγια ηλεκτρισμού και αυτό δημιουργεί μεγάλη δυσκολία στην κατανόησή τους από τον κόσμο. Με την λειτουργία του εργαλείου παραπόνων από την ΡΑΕ έχουν διατυπωθεί και τα πρώτα 100 παράπονα από τους καταναλωτές που ως επί το πλείστον επικεντρώνονται στην ρήτρα αναπροσαρμογής.
Ο κ. Δαγούμας είπε ότι η ΡΑΕ καταλήγει στη δημιουργία δύο ειδών τιμολογίων. Τα σταθερά τιμολόγια με ρήτρα αποχώρησης και τα κυμαινόμενα με ρήτρα αναπροσαρμογής που θα έχει κάποιο εύρος αλλά χωρίς πέναλτι αποχώρησης. Όπως τονίστηκε, ο κάθε προμηθευτής θα μπορεί να επιλέγει την ρήτρα που επιθυμεί, όμως ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει το ανώτατο και κατώτατο όριο όταν υπογράφει την σύμβαση και εφόσον δεν τον ικανοποιεί να μπορεί να αποχωρεί χωρίς την καταβολή ρήτρας.
Διευκρίνισε ότι η διαβούλευση θα ξεκινήσει άμεσα, ενδεχομένως και την επόμενη εβδομάδα και ότι είναι λογικό να αφορά την περίοδο από αρχές του 2022. Όπως είπε χαρακτηριστικά, ήδη οι προμηθευτές έχουν καταρτίσει την εμπορική τους πολιτική και έχουν τιμολόγια που «τρέχουν». Επομένως είναι πιο σωστό να έχουν ένα περιθώριο να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα αλλά αυτό όπως τόνισε δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν έλεγχοι στα υφιστάμενα τιμολόγια.
Ο πρόεδρος της ΡΑΕ απέφυγε να δώσει στοιχεία για τις αυξήσεις στα τιμολόγια, λέγοντας ότι πρέπει να περιμένουμε την τιμολογιακή πολιτική της κυβέρνησης για να δούμε σε τι επίπεδα θα διαμορφωθούν οι αυξήσεις. Ωστόσο παραδέχτηκε ότι όλη η ΕΕ βρίσκεται με το βλέμμα στραμμένο στους προμηθευτές ενέργειας. Οι μεγάλες ανατιμήσεις στις διεθνείς τιμές έχουν δημιουργήσει, όπως παραδέχτηκε ισχυρές πιέσεις στην αγορά.
Αν είπε θα τα καταφέρουν θα φανεί το επόμενο διάστημα, τονίζοντας επίσης ότι κάποια τιμολόγια προσπάθησαν να τα αλλάξουν σε κυμαινόμενα για να μετακυλίσουν το ρίσκο στους πελάτες τους και να διασφαλίσουν την βιωσιμότητά τους.