Δυο παγκόσμιους «κολοσσούς» του χρήματος της εμβέλειας των J.P. Morgan και Bank of America αποκτά ως συμμάχους της η Ρεάλ Μαδρίτης του -εκλεγμένου από την βάση του συλλόγου- προέδρου της και μεγαλοκατασκευαστή Φλορεντίνο Πέρεθ, στην προσπάθεια της να παραμείνει οικονομικά ανταγωνιστική απέναντι σε άλλες κορυφαίες ομάδες του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου, όπως η Μάντσεστερ Σίτι και η Παρί Σεν Ζερμέν των πάμπλουτων Αράβων ιδιοκτητών τους, τον σεϊχη Μανσούρ μπιν Ζαγιέντ Αλ Ναχιάν του Αμπου Ντάμπι και τον Νασέρ Αλ Κελαϊφί από το Κατάρ.
Τα σχόλια των ειδικών της «αθλητικής βιομηχανίας» στρέφονται και προς την κατεύθυνση των συγκεκριμένων …συγκρίσεων, καθώς η «βασίλισσα» αντιμετωπίζει άμεσο κίνδυνο να χάσει τις αγωνιστικές ισορροπίες στη «μετά Κριστιάνο Ρονάλντο εποχή» της, αν δεν «συνέλθει» πρώτα οικονομικά.
Η εκτός γηπέδων αμερικανική βοήθεια συνεχίζεται για τους Ισπανούς …κόντρα στους Άραβες (που επιζητούν την πρωτοκαθεδρία στο Champions League, αλλά και σ’ άλλους, π.χ. την φετινή πρωταθλήτρια Ευρώπης, την Τσέλσι του Ρώσου μεγιστάνα Ρόμαν Αμπράμοβιτς) και από την πλευρά της Legends, πολυεθνική εταιρεία εξειδικευμένη στη διαχείριση αθλητικών χώρων με έδρα επίσης τις ΗΠΑ, μέσα από το «χρυσό» deal των προηγούμενων ημερών.
Ο πρώτος όρος του deal αναφέρει ότι οι Αμερικανοί επενδυτές θα εισφέρουν σε πρώτη φάση ένα ποσό 150 εκατ. ευρώ (167 εκατ. δολ.) στο έργο της ριζικής ανακατασκευής του «ναού» της Ρεάλ με αντάλλαγμα ένα σοβαρό ποσοστό επί των κερδών του επιβλητικού σταδίου της Μαδρίτης. Υπό προϋποθέσεις, η επένδυση της Legends θεωρείται δυνατόν να φθάσει και ως τα 400-440 εκατ. ευρώ, εάν επιτευχθούν ορισμένοι οικονομικής φύσεως στόχοι που σχετίζονται με την λειτουργία του σταδίου.
Άρα, μέσα σε 2 χρόνια θα είναι εφικτό να γίνει και η απόσβεση της επένδυσης, εφόσον επιβεβαιωθεί και στην πράξη η αποτελεσματικότητα του όλου αυτού πλάνου. Κι ακόμα καλύτερα, σε όλη τη διάρκεια των 25 ετών του, η απόδοση του deal σε επίπεδο εσόδων με σημερινές τιμές θα κυμανθεί, αντίστοιχα, σε ένα «πεδίο» από 10 δισ. ευρώ μέχρι 11,25 δισ. ευρώ!
Η δεύτερη φάση χρηματοδότησης
Κομβικό ρόλο στην επιτυχία του mega project της Ρεάλ Μαδρίτης διαδραματίζουν η αμερικανική επενδυτική τράπεζα J.P. Morgan και η Bank of America. Αποκαλύπτεται ότι τον περασμένο μήνα, ο ισπανικός σύλλογος συμφώνησε για μια δεύτερη φάση χρηματοδότησης, η οποία θα επιτρέψει να αποκτήσει «σάρκα και οστά» το όνειρο των Μαδριλένων για την κατασκευή του «νέου», υπερσύγχρονου Santiago Bernabeu.
Λιανεμπόριο, συναυλίες, εκθέσεις και …Ν.Β.Α.
Όταν ο Φλορεντίνο Πέρεθ απαντούσε με ένα «ξερό» και ηχηρό «όχι» στην πρόταση του CVC Capital Partners και αποφάσιζε να κρατήσει τη Ρεάλ (όπως έπραξε και η Μπαρτσελόνα) έξω από την κεντρική επενδυτική συμφωνία της La Liga για την παραχώρηση μέρους των εσόδων των δυο πρωταθλημάτων της προς το πανίσχυρο αμερικανικών συμφερόντων fund, έπαιρνε αυτομάτως ένα ρίσκο και τέθηκε ενώπιον μιας τεράστιας πρόκλησης.
Διότι, αναλάμβανε την ευθύνη να παρουσιάσει ένα πειστικό και εφαρμόσιμο εναλλακτικό σχέδιο στους οπαδούς της ομάδας του. Ειδικότερα μετά και από το «φιάσκο» της European Super League, που «βάρυνε» και τον ίδιο…
Το deal με «άρωμα» Ν.Β.Α.» για την Ρεάλ με την Legends δεν περιλαμβάνει μόνο …ρευστό. Η εταιρεία ανήκει στην Sixth Street, η οποία κατέχει μερίδιο (20%) στους San Antonio Spurs και δεν αποκλείει μέχρι και την διεξαγωγή αναμετρήσεων μπάσκετ με την συμμετοχή ομάδων του ΝΒΑ στο Santiago Bernabeu!
Η Legends συνεργάζεται ήδη με τη Ρεάλ Μαδρίτης για να λανσάρει ένα νέο club megastore στο υπό ανάπλαση γήπεδο, ως μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος στον κλάδο του retail και του μάρκετινγκ (προφανώς με σκοπό και την αύξηση των λιανικών πωλήσεων ειδών και προϊόντων με το brand του συλλόγου).
Επιπλέον, η Legends εμφανίζεται να παρέχει προς τη διοίκηση των Ισπανών μια γενικότερη στρατηγική καθοδήγηση κατά την εξέλιξη του μεγάλου project, που βρίσκεται στην …μέση και εκτιμάται ότι θα μπει στην «τελική ευθεία» του το επόμενο έτος – και ενδεχομένως θα είναι έτοιμο αρχές του 2023.
Ο επαναστατικός σχεδιασμός του νέου Bernabeu περιλαμβάνει την εγκατάσταση στέγης που θα προστατεύει τα διάφορα events από τα καιρικά φαινόμενα και ενός προηγμένου συστήματος ανασυρόμενου χλοοτάπητα, διασφαλίζοντας ότι το στάδιο θα δύναται να εκπληρώσει σκοπούς πολλαπλών χρήσεων και να φιλοξενεί 300 μέρες το χρόνο πλην των ποδοσφαιρικών αγώνων, άλλες αθλητικές εκδηλώσεις, μουσικές συναυλίες, εκθέσεις κ.λ.π., με την χωρητικότητα του να εκτείνεται στις 100.000 θέσεις για θεατές.
Οι νέες VIP ζώνες του θα έχουν εμβαδόν άνω των 25.000 τ.μ., ενώ, θα δημιουργηθεί ένας …εναέριος χώρος προοριζόμενος για τις προτάσεις των κορυφαίων εστιατόρων της Μαδρίτης, στα 5 του restaurants.
Η αμερικανική εταιρεία θα έχει την επίβλεψη και της ψηφιακής στρατηγικής του συλλόγου, έχοντας στο ενεργητικό της συνεργασίες όπως αυτές με τους New York Yankees και τους Dallas Cowboys. Η μητρική της, η Sixth Street, ήταν από τους πρώτους επενδυτές στην AirBnB. Ρεάλ και Legends δηλώνουν ότι συνεργάζονται για να «δημιουργήσουν καινοτόμες, κερδοφόρες και εστιασμένες στους οπαδούς εμπειρίες».
Στόχος το «φράγμα» του 1 δισ.
Οι άνθρωποι της Ρεάλ πιστεύουν ότι θα δουν την ομάδα τους να κερδίζει 250 εκατ. περισσότερα κάθε χρόνο, σε σχέση με όσα της «έφερνε» το Santiago Bernabeu πριν από την πανδημία. Ο δε Φλορεντίνο Πέρεθ φιλοδοξεί κάνει τη «βασίλισσα» τον πρώτο ποδοσφαιρικό σύλλογο που θα «σπάσει» το «φράγμα» του 1 δισ. ευρώ σε επίπεδο ετήσιων εσόδων!
Η έναρξη των εργασιών στο νέο της γήπεδο ανάγκασαν, άλλωστε, τη Ρεάλ Μαδρίτης να παίξει εντός έδρας αγώνες στο πολύ μικρότερο Estadio Alfredo Di Stefano, έδρα των εφεδρικών και γυναικείων ομάδων της…