Με την παγκόσμια ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να καταγράφει κάμψη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να αναπροσαρμόσουν τα σχέδιά τους για την ηλεκτροκίνηση.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων (αμιγώς ηλεκτρικών EV και plug-in hybrid) αυξήθηκαν μόλις κατά 20% το πρώτο εξάμηνο του 2024, πολύ πιο χαμηλά από τις εκτιμήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, σύμφωνα με την έρευνα που έκανε η εταιρεία ερευνών της αγοράς Rho Motion, αναφέρει το Reuters. Η αγορά της Ευρώπης σημείωσε ανάπτυξη μόλις 1% την ίδια περίοδο. Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που θεωρούνται ως ένας πιο προσιτός συμβιβασμός μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και της αμιγούς ηλεκτροκίνησης, έχουν εν τω μεταξύ αυξηθεί.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χαμηλώσαν προσφάτως τον πήχη των προσδοκιών τους:
Η ιαπωνική Toyota φέρεται να περιόρισε τα σχέδιά της για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων για το 2026 κατά ένα τρίτο. Είναι η τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία που αναθεώρησε τα σχέδια της για την ανάπτυξη των EV, λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης, αναφέρει το Reuters. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο σχεδιάζει να κατασκευάσει 1 εκατομμύριο EV το 2026, ενώ ο αρχικός στόχος της για τις πωλήσεις που είχε ανακοινώσει προηγουμένως ήταν 1,5 εκατομμύριο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ανέφερε η επιχειρηματική Nikkei.
Η Ford τον Αύγουστο μείωσε το μερίδιο των προγραμματισμένων ετήσιων δαπανών που αφορούν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα σε περίπου 30% από 40%. Πρόκειται να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στα υβριδικά και δήλωσε ότι αναθεωρεί τον προγραμματισμό της για ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV, λόγω της μείωσης της ζήτησης.
Η premium γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία premium Porsche τον Ιούλιο περιόρισε τις φιλοδοξίες της για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων. Ανακοίνωσε ότι θα μπορούσε να πετύχει τον αρχικό της στόχο για 80% πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μέχρι το 2030, μόνο εάν η ζήτηση και οι εξελίξεις στον τομέα των EV το δικαιολογούσαν.
Στις αρχές του 2022, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Luca De Meo, ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα το οποίο προέβλεπε ότι όλες οι πωλήσεις της μάρκας Renault θα αφορούν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030.
Όμως δύο χρόνια αργότερα ο στόχος άλλαξε και ο CEO της μάρκας Fabrice Cambolive δήλωσε σε συνέντευξή του ότι “η Renault πλέον καταστρώνει μια διπλή στρατηγική που περιλαμβάνει ηλεκτρικά μοντέλα και αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης για τα επόμενα 10 χρόνια”. Αναφέρεται ότι η στρατηγική της θα επεκταθεί και μετά το 2030.
Τον Ιούνιο, η General Motors μείωσε την πρόβλεψή της για την παραγωγή των EV για το 2024 και τον Ιούλιο αρνήθηκε να επαναλάβει την πρόβλεψή της για παραγωγή 1 εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων στη Βόρεια Αμερική, μέχρι το τέλος του 2025, αναφέρει το Reuters.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελείας Mercedes-Benz δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, θα αντιστοιχούσαν έως και στο 50% του συνόλου έως το 2030, πέντε χρόνια αργότερα από την πρόβλεψή της του 2021, όταν στόχευε να φτάσει στο ορόσημο του 50% έως το 2025, κυρίως με αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επίσης, έχει επιβραδύνει τα σχέδια για την παραγωγή μπαταριών, καθώς η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων δεν αυξήθηκε.
Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Aston Martin καθυστέρησε τον Φεβρουάριο την κυκλοφορία του πρώτου της EV λόγω χαμηλής ζήτησης.