Οι πωλήσεις σαμπάνιας παγκοσμίως βρίσκονται σε καθοδική πορεία, καθώς οι καταναλωτές φαίνεται να μην έχουν διάθεση για εορτασμούς.
Οι εξαγωγές σαμπάνιας από τη Γαλλία μειώθηκαν κατά σχεδόν 10% πέρυσι, φτάνοντας τα 271 εκατομμύρια φιάλες. Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχιζόμενη χρονιά πτώσης, καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να περιορίσουν τα έξοδά τους λόγω του υψηλού πληθωρισμού, ενώ η διάθεση για γιορτές φαίνεται να έχει μειωθεί.
Η έκθεση του Comité Champagne, που εκπροσωπεί 16.000 οινοπαραγωγούς και 320 οίκους σαμπάνιας, αποπνέει έναν απαισιόδοξο τόνο, ο οποίος αντανακλά την πορεία των πωλήσεων και άλλων αλκοολούχων ποτών.
Στη Γαλλία, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 7%, φτάνοντας τα 118 εκατομμύρια φιάλες, καθώς η εσωτερική αγορά πλήττεται από το αρνητικό πολιτικό και οικονομικό κλίμα, σύμφωνα με την έκθεση του CNN.
Η LVMH, ο γίγαντας της πολυτέλειας, είχε ήδη προειδοποιήσει από τον Ιούλιο του 2024 ότι η χρονιά θα ήταν δύσκολη για τη σαμπάνια, ανακοινώνοντας μείωση 15% στις πωλήσεις του αφρώδους οίνου κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.
«Η σαμπάνια συνδέεται στενά με τις εορτές και τη χαρά. Ίσως η τρέχουσα παγκόσμια κατάσταση, είτε γεωπολιτική είτε μακροοικονομική, να μην ενθαρρύνει τους ανθρώπους να γιορτάζουν και να ανοίγουν μπουκάλια σαμπάνιας», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της LVMH,Ζαν Ζακ Γκιονι.
Εκτός από τη μειωμένη ζήτηση, η περιοχή της Καμπανίας αντιμετωπίζει ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως υψηλές θερμοκρασίες και πρώιμο παγετό, γεγονός που το 2021 οδήγησε τους οινοπαραγωγούς στη μικρότερη σοδειά τους από το 1957.