Τους τρόπους με τους οποίους προσπαθεί να αντιμετωπίσει την κρίση που ξέσπασε στο Facebook μετά τη διαρροή ευαίσθητων στοιχείων εκατομμυρίων χρηστών, περιέγραψε στο Bloomberg η οικονομική διευθύντρια του αμερικανικού κολοσσού, Sheryl Sandberg.
Για πρώτη φορά παραδέχτηκε ότι ορισμένοι διαφημιστές μείωσαν τις δαπάνες τους και αναγνώρισε ότι η ομάδα της έχει πολύ δρόμο ακόμα προτού μπορέσει να καθησυχάσει τους επιφυλακτικούς πελάτες, αναφέρει το newmoney.gr.
«Μερικοί διαφημιστές πάγωσαν τη συνεργασία τους και κάνουν τις ίδιες ερωτήσεις που κάνει ο κόσμος», δήλωσε η Sandberg σε συνέντευξη στην έδρα του Facebook στο Menlo Park της Καλιφόρνια. «Θέλουν να βεβαιωθούν ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα και να τα χρησιμοποιήσουν με ασφάλεια».
Σημειωτέον ότι σχεδόν όλα τα έσοδα και τα κέρδη της Facebook προέρχονται από τη διαφήμιση.
Η μεγαλύτερη εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης αναθεωρεί τώρα τις πολιτικές της σε προϊόντα και δεδομένα, προκειμένου να βρει άλλους τρόπους για την προστασία των χρηστών της από την εκμετάλλευση, μετά τη διαρροή πληροφοριών για 87 εκατ. χρήστες στην εταιρεία ερευνών Cambridge Analytica, χωρίς την άδειά τους. Ο διευθύνων σύμβουλος Mark Zuckerberg θα καταθέσει σχετικά με το θέμα την επόμενη εβδομάδα.
Η Cambridge Analytica βρήκε πρόσβαση στα δεδομένα χρηστών στο Facebook μέσω ενός καθηγητή ο οποίος είχε την άδεια 270.000 ατόμων μέσω μια εφαρμογής κουίζ. Τότε η Facebook άφηνε τους χρήστες της να μοιράζονται πληροφορίες για τους φίλους τους μέσω τέτοιων εφαρμογών, ωστόσο σταμάτησε αυτή την πρακτική εδώ και μερικά χρόνια.
Τώρα το ενδεχόμενο επιβολής προστίμων από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου ωστόσο η Sandberg δεν ανησυχεί. «Είμαστε πολύ σίγουροι ότι όλα αυτά ήταν σύμφωνα με τους κανόνες της Επιτροπής», ανέφερε.
Είπε επίσης ότι το Facebook επιβάλλει αυστηρότερα μέτρα στις συνεργασίες της με διαφημιστές και πολιτικές εκστρατείες. Η εταιρεία στο παρελθόν έχει συνεργαστεί άμεσα με κυβερνήσεις που συνέχισαν να χρησιμοποιούν το κοινωνικό δίκτυο αντικανονικά εις βάρος των χρηστών, αλλά και διαφημιστές που είχαν προχωρήσει σε πρακτικές όπως οι αναρτήσεις με αντιμουσουλμανικό περιεχόμενο.
Η Facebook θα συνεχίσει να συνεργάζεται με διαφημιστές και πολιτικές καμπάνιες και θα επιδιώκει να είναι «ουδέτερο» κατά την αξιολόγηση περιεχομένου – αλλά σίγουρα πιο προσεκτικό, δήλωσε η Sandberg.
Η εταιρεία θα εφαρμόσει επίσης νέους ευρωπαϊκούς κανόνες προστασίας προσωπικών δεδομένων παγκοσμίως, πρόσθεσε η ίδια.