Σήμερα Τετάρτη θα παρουσιαστούν τα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας στο Δημόσιο, σε κοινή συνέντευξη Τύπου του υπουργού Εσωτερικών Μάκη Βορίδη, του υπουργού Ενέργειας Κώστα Σκρέκα και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Θόδωρου Σκυλακάκη, υπό τον συντονισμό του κυβερνητικού εκπροσώπου Γιάννη Οικονόμου.
Στην εξοικονόμηση ενέργειας στο Δημόσιο αναφέρθηκε και ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος επισήμανε ότι «θα υπάρξει ένταση των προσπαθειών, ώστε όλοι να συμβάλουν, για να μπορέσουμε πρώτα από όλα να οριοθετήσουμε και να ορίσουμε υπεύθυνους και μετά να κάνουμε εξοικονομήσεις», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, για να προσθέσει ότι αν από κάποιο στάδιο και μετά δεν υπάρξουν απτά αποτυελέσματα μείωσης της ενεργειακής κατανάλωσης από το Δημόσιο, τότε θα εφαρμοστούν αντικίνητρα, όπως έχει προαναγγείλει ο υπουργός Εσωτερικών.
Παράλληλα, ο κ. Σταϊκούρας είπε στην ΕΡΤ-3 ότι τα μέτρα στήριξης των ελληνικών νοικοκυριών και επιχειρήσεων κόντρα στην ενεργειακή κρίση θα υπερβούν σημαντικά τα 10 δισ. ευρώ, έναντι των αρχικών εκτιμήσεων για 8,5 δισ. ευρώ, επισημαίνοντας ότι οι προγραμματισμένες παρεμβάσεις μέχρι το τέλος του 2022 ξεπερνούν σημαντικά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και αποτελούν το μεγαλύτερο σχετικό πακέτο (στην ΕΕ), σύμφωνα με εκτιμήσεις της Κομισιόν και οίκων αξιολόγησης.
Πρόσθεσε πως «κλείνει η άσκηση για το πόσο δημοσιονομικό χώρο έχουμε», εν αναμονή και των αυριανών ανακοινώσεων για το ΑΕΠ του δεύτερου τριμήνου του έτους. «Στη συνέχεια θα κάνουμε εκτιμήσεις για το πώς θα εξελιχθεί το κόστος του ρεύματος στο επόμενο χρονικό διάστημα, και ακολούθως, με προτεραιότητα το ρεύμα, τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, προσπαθούμε να δούμε τι άλλο μπορούμε να κάνουμε για να τα ενισχύσουμε» είπε.
Για το αίτημα πολλών πλευρών περί μείωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα καύσιμα και την κριτική ότι τα επιδόματα για την ενέργεια αποτελούν χρήματα των φορολογουμένων, ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε: «Η μείωση ΕΦΚ στα καύσιμα θα έχει σημαντικό δημοσιονομικό αντίκτυπο, κάτι που σημαίνει ότι θα έπρεπε να βρούμε δημοσιονομικά ισοδύναμα, πιθανώς με άλλες αυξήσεις φόρων. Όμως, ΕΦΚ πληρώνουμε όσοι χρησιμοποιούμε αυτοκίνητα πέρα και πάνω από εισοδηματικά κριτήρια. Παίρνουμε λοιπόν τα αυξημένα συνολικά έσοδα από την κατανάλωση στα καύσιμα, ΕΦΚ, συν ΦΠΑ, έσοδα που τα δημιουργεί όλη η κοινωνία, και τα επιστρέφουμε στο σύνολό τους στοχευμένα στα νοικοκυριά που έχουν ανάγκη.