Η ευρωπαϊκή αγορά «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων βίωσε το χειρότερο τρίμηνο σχεδόν της τελευταίας δεκαετίας.
Αυτό καταγράφηκε από την εταιρεία ερευνών Counterpoint Research.
Μάλιστα, η εταιρεία ερευνών αναφέρει στο σημείωμά της ότι η κατάσταση θα χειροτερέψει κι άλλο, πριν τελικά πάρει την οδό της βελτίωσης.
Ο τελευταίος παράγοντας, ο πόλεμος στην Ουκρανία, επηρεάζει την αγορά με διάφορους τρόπους, σύμφωνα με την Counterpoint. Καταρχήν, οι Samsung και Apple έχουν αποτραβηχτεί από τη ρωσική αγορά. Οι δύο εταιρείες παρέδιδαν περίπου τα μισά smartphones που πωλούνταν στη χώρα, αν και οι συγκεκριμένες παραδόσεις αντιπροσώπευαν μόλις το 6% της συνολικής ευρωπαϊκής αγοράς.
Έτσι, τώρα, η ευρωπαϊκή αγορά smartphones έπεσε κατά 12% κατά το α’ τρίμηνο του έτους, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Μόνο 49 εκατομμύρια συσκευές παραδόθηκαν από τους κατασκευαστές στους μεταπωλητές στο χειρότερο α’ τρίμηνο από το 2013.
Σημειώνεται ότι από τους πέντε κορυφαίους κατασκευαστές μόνο ο ένας «είδε» ανάπτυξη. Πρόκειται για τη Realme που διπλασίασε το μερίδιό της στην αγορά. Συγκεκριμένα, η Realme ήταν η μόνη που είχε αύξηση στις παραδόσεις συσκευών, στο εντυπωσιακό 67%, σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2021. Επίσης, η εταιρεία διπλασίασε και το μερίδιό της στην αγορά, από το 2% στο 4%.
Η κορεατική Samsung παραμένει ο κορυφαίος κατασκευαστής στη Γηραιά Ήπειρο, ωστόσο οι παραδόσεις ήταν 16% χαμηλότερες σε σχέση με πέρυσι ενώ το μερίδιο αγοράς έπεσε από το 37% στο 35%.
Η Apple από τη δική της πλευρά είχε μικρή αύξηση μεριδίου (από 24% στο 25%) αλλά οι παραδόσεις συσκευών μειώθηκαν κατά 6%.
Στο α’ τρίμηνο του 2022 είχαμε το λανσάρισμα της νέας ναυαρχίδας της Samsung, της σειράς Galaxy S22, αλλά και το οικονομικό iPhone SE 3ης γενιάς από την Apple, συσκευές που δεν κατόρθωσαν να αλλάξουν τη συνολική εικόνα της αγοράς.
Την πεντάδα των κορυφαίων κατασκευαστών συμπληρώνουν οι Xiaomi και Oppo.
Η Xiaomi γνώρισε τη μεγαλύτερη πτώση στις παραδόσεις συσκευών: είχε μείωση 36% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Το μερίδιό της έπεσε από το 19% στο 14%.
Η Oppo (που πλέον περιλαμβάνει και την OnePlus) διατήρησε τις δυνάμεις της σε επίπεδο μεριδίου αγοράς (παρέμεινε στο 6%) αλλά επίσης είχε μειωμένες παραδόσεις συσκευών κατά 6%.