«Βουτιά» σημείωσαν οι πωλήσεις στο smartphones στην Ευρώπη το δεύτερο τρίμηνο του 2023, καθώς βρέθηκαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 11, σύμφωνα και με το ΣΕΠΕ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Counterpoint Research (Market Monitor), οι πωλήσεις smartphones, κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, μειώθηκαν ποσοστιαία κατά 14% σε ετήσια βάση στη Δυτική Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, η πτώση στην Ανατολική Ευρώπη ήταν πιο ελεγχόμενη και κινήθηκε ποσοστιαία στο 8%, παρά τη γενικότερη γεωπολιτική αστάθεια στην περιοχή και τη συνεπακόλουθη οικονομική αβεβαιότητα.
Ενδεικτικό της καθίζησης που επικρατεί και στην ευρωπαϊκή αγορά smartphones, όπως αναφέρει και το CNBC είναι ότι όλες οι μεγάλες χώρες της περιοχής παρουσίασαν αδύναμες επιδόσεις το 2ο τρίμηνο του 2023.
Εξαίρεση ωστόσο, αποτέλεσε η Ρωσία, η οποία αντίθετα σημείωσε ανάπτυξη πωλήσεων 4% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, όπως σχολιάζουν οι αναλυτές, αυτή η επίδοση συνδέεται κυρίως με τις χαμηλότερες αποστολές το 2ο τρίμηνο του 2022 – το πρώτο πλήρες τρίμηνο μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, τις επακόλουθες κυρώσεις και την έξοδο σημαντικών παικτών smartphones από την αγορά.
«Η αγορά είναι απίθανο να κάνει πλήρη ανάκαμψη φέτος. Και το 2023, οι αποστολές smartphones αναμένεται να είναι χαμηλότερες από το 2022, σημειώνοντας διαδοχικά χαμηλά και το τρέχον έτος, όπως συνέβη και πέρσι», εκτιμά η Counterpoint. Η εκτίμηση αυτή συνδέεται εν μέρει με τις οικονομικές συνθήκες, οι οποίες επηρεάζουν δυσμενώς την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών.
«Ωστόσο, παρά τους χαμηλούς όγκους αποστολών, οι επερχόμενες εκδόσεις του iPhone της Apple και των πτυσσόμενων συσκευών της Samsung είναι πιθανό να τονώσουν τους όγκους των πωλήσεων κατά τα επόμενα τρίμηνα», αναφέρει η εταιρεία.
Σε επίπεδο κατασκευαστών, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών, η OPPO είχε μια δύσκολη περίοδο το 2ο τρίμηνο του 2023, με τις αποστολές smartphones να μειώνονται κατά 51% σε ετήσια βάση.
Από την πλευρά της, η realme πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 12% το 2ο τρίμηνο του 2023 σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Το ανοδικό momentum της εταιρείας στην Ευρώπη οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη ρωσική αγορά, η οποία αντιπροσώπευε το 55% των πωλήσεων της κινεζικής εταιρείας στην περιοχή της Ευρώπης.