Λαθρεμπόριο μέσα στο κέντρο της Αθήνας και διάτρητα συστήματα ελέγχου των πρατηρίων υγρών καυσίμων, φέρνει στο φως η νέα ηλεκτρονική εφαρμογή Appodixi.
Μετά τις «μαϊμού» αποδείξεις και τις παρεμβάσεις στην αποστολή, πολίτες που ελέγχουν ηλεκτρονικά τις αποδείξεις που λαμβάνουν, δείχνουν σε εφοριακούς και τελωνειακούς ότι και τα συστήματα εισροών – εκροών στα βενζινάδικα, δείχνουν ό,τι θέλουν οι επιτήδειοι.
Ήταν κοινό μυστικό στην αγορά, αλλά κανείς δε μιλούσε αν δεν μπορούσε να αποδείξει πότε και ποιοι κλέβουν τον Ειδικό φόρο από το κράτος που τον εισπράττει -αλλά και από τους πολίτες που τον πληρώνουν.
150.000 «smart» – ελεγκτές
Πριν καν ανακοινωθούν κίνητρα και «μπόνους» για τη μάχη κατά της φοροδιαφυγής, απλοί πολίτες έγιναν αιτία να κλείσουν ως τώρα 2 πρατήρια βενζίνης, αξιοποιώντας την εφαρμογή Appodixi, αλλά και το σύστημα επιβράβευσης πελατών με πόντους που εφαρμόζουν οι αλυσίδες καυσίμων.
Τουλάχιστον δύο απ’αυτές έπιασαν τόπο, αποκαλύπτοντας στους τελωνειακούς και εφοριακούς πώς παίζεται το παιχνίδι με το «εισροών-εκροών». Παράλληλα γεννά προβληματισμό και για την ανάγκη μεγαλύτερης έντασης των ελέγχων, με επέκταση και βελτίωση του συστήματος.
Στο πρατήριο στο Χαλάνδρι, οδηγήθηκαν οι ελεγκτές μετά από επώνυμες και ανώνυμες καταγγελίες καταναλωτών. Σε πρώτη φάση, διαπιστώθηκε η εγκυρότητα των καταγγελιών και ότι το πρατήριο δεν εξέδιδε αποδείξεις. Στη συνέχεια αποκαλύφθηκε και ότι είχε παραποιήσει το σύστημα εισρών – εκροών. Το βενζινάδικο σφραγίστηκε και η έρευνα συνεχίζεται και επεκτείνεται στο σύνολο των βιβλίων και παραστατικών της επιχείρησης.
Πώς πιάνονται…
Μέσα σε 40-50 μέρες λειτουργίας του Appodixi app, είναι το τρίτο λουκέτο που μπαίνει σε πρατήριο καυσίμων στην Αθήνα. Τέλη Σεπτεμβρίου έκλεισε το πρώτο στον Βύρωνα, μετά από ανώνυμη καταγγελία καταναλωτή. Και προ μηνός άλλο, στην Αγ. Παρασκευή.
Στην περίπτωση αυτή, ο οδηγός του οχήματος διαπίστωσε ότι άλλα χρήματα πλήρωσε και ανέγραφε η απόδειξη, που πήρε, άλλα όμως καταγράφηκαν τελικά στον φορολογικό μηχανισμό της επιχείρησης.
Όταν οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ πήγαν στο πρατήριο για να το σφραγίσουν, ο δικηγόρος της επιχείρησης προσπάθησε να αμφισβητήσει τα ευρήματα της απόδειξης. Εκείνη τη στιγμή, όμως, εμφανίστηκε και ένας πελάτης που κρατούσε απόδειξη, με ημερομηνία, 01/10/2022, αξίας 63 ευρώ, προκειμένου να πιστωθεί τους πόντους από το προσφερόμενο πρόγραμμα επιβράβευσης, που ακολουθούσε η επιχείρηση. Οι ελεγκτές πήραν την απόδειξη, και διαπίστωσαν επί τόπου ότι η αξία, που είχε διαβιβαστεί στις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, ήταν μόλις… 20 ευρώ !
Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, διασταύρωσαν και τις πληρωμές μέσω POS και βρήκαν ότι και άλλες 18 αποδείξεις είχαν παραποιηθεί, μειώνοντας την αξία τους σε ποσοστό …90%, δηλαδή στο 1/10 της πραγματικής τους αξίας!
Βρήκαν όμως και άλλες 15 αποδείξεις, που η επιχείρηση δεν είχε διαβιβάσει τις εκδοθείσες αποδείξεις στις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, μέσω του συστήματος e-SEND εισροών – εκροών.