Οριστικά στην ισραηλινή κοινοπραξία PLASAN-SK Group μεταβιβάζεται η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, καθώς με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών επικυρώθηκε η μία και μοναδική προσφορά που είχε καταθέσει κατά τον διαγωνισμό.
Έτσι, μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο, όπως δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας "αφήσαμε πίσω μας έξι χρόνια παλινωδιών και έτσι ολοκληρώνεται έτσι, με επιτυχία, μία μακρά και δύσκολη διαδικασία". Σημειώνεται ότι η εταιρεία είχε τεθεί σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από το 2014.Στο διάστημα που ακολούθησε, διενεργήθηκαν, χωρίς αποτέλεσμα, δύο δημόσιοι πλειοδοτικοί διαγωνισμοί, ένας τον Απρίλιο του 2017 και ένας τον Αύγουστο του 2017. Επιπλέον, τον Φεβρουάριο του 2019 διενεργήθηκε ακόμα ένας διαγωνισμός, με ελεύθερη διαπραγμάτευση, που όμως ούτε αυτός τελεσφόρησε. Τον Μάρτιο του 2020, ο ειδικός εκκαθαριστής προχώρησε εκ νέου σε δημόσια πρόσκληση διεξαγωγής του διαγωνισμού εκποίησης βασικών περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, με ελεύθερη διαπραγμάτευση. Ως όρος του διαγωνισμού, λόγω και του τομέα δραστηριοποίησης της εταιρείας, επιφυλάχθηκε στο Δημόσιο το δικαίωμα να μετέχει στη νέα εταιρεία κατά ποσοστό 21%. Όπως αναφέρει ο υπουργός Οικονομικών σε σχετική ανακοίνωση "η εταιρεία μπορεί να αποτελέσει πυλώνα ανάπτυξης για τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και συνολικά για την εθνική οικονομία, καθώς και πόλο στήριξης της τοπικής κοινωνίας, με τη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας".
Η ισραηλινή κοινοπραξία είχε καταθέσει προσφορά 3 εκατ. ευρώ στον διαγωνισμό του περασμένου Ιουλίου και ήταν η μοναδική που είχε καταθέσει δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση του ελέγχου της ΕΛΒΟ. Ήδη, έχει καταβληθεί η πρώτη δόση του 1 εκατ. ευρώ και αναμένονται τους επόμενους μήνες οι υπόλοιπες 2 ισόποσες. Στην κοινοπραξία συμμετέχει και ο ο Έλληνας επιχειρηματίας Αριστείδης – Ανάργυρος Γλύνης ενώ το Ελληνικό Δημόσιο έχει option να συμμετάσχει με ποσοστό έως 21%, αποκτά ευρωπαϊκό "διαβατήριο".
Σύμφωα με το business plan των Ισραηλινών, η νέα ΕΛΒΟ συνδέει την επόμενη ημέρα της με τρία ώριμα προγράμματα του Ελληνικού Δημοσίου που σκοπεύει να "κτυπήσει” και με αντίστοιχα έργα σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική. Μόνο από τα έργα στην Ελλάδα θα μπορούσαν να εισρεύσουν στα ταμεία της πάνω από 4,5 δισ. ευρώ τα επόμενα 10 χρόνια.
Το πρώτο πρόγραμμα αφορά στην παραγωγή 1.000 λεωφορείων (συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρικών λεωφορείων) για τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα (650-750 λεωφορεία) και Θεσσαλονίκη (250-350 λεωφορεία). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει προϋπολογισμό 500 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ) και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΙΒ).
Το δεύτερο αφορά τον σχεδιασμό και την παραγωγή 10.000 νέων στρατιωτικών οχημάτων 4x4 και 6x6 (θωρακισμένα και μη), βάρους 5 τόνων για τις ανάγκες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το πρόγραμμα αναμένεται να έχει συνολικό προϋπολογισμό 4-5 δισ. ευρώ, θα διαρκέσει 10 έτη και εκτιμάται πως θα ξεκινήσει εντός των επόμενων 5 ετών.
Το τρίτο πρόγραμμα σχετίζεται με την επισκευή και αναβάθμιση 1.200 θωρακισμένων οχημάτων Μ1117 που παραχωρήθηκαν από τις ΗΠΑ στον Ελληνικό Στρατό.
Επιπλέον η νέα ΕΛΒΟ στοχεύει σε αντίστοιχα προγράμματα σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Βόρειο Αφρική που θα εκκινήσουν εντός της επόμενης πενταετίας. Τα προγράμματα αφορούν στην παραγωγή 1.400 ελαφρά θωρακισμένων οχημάτων 4x4 για τις ανάγκες του Ρουμανικού Υπουργείου Άμυνας προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ και στην παραγωγή 1.000 ελαφρά θωρακισμένων οχημάτων 4x4 για τις ανάγκες του Ιρακινού Υπουργείου Άμυνας προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ. Για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του εργοστασίου της ΕΛΒΟ στη Σίνδο, η Κοινοπραξία έχει δεσμευθεί πως θα επενδύσει 28 εκατ. ευρώ, ενώ εκτιμά πως στο πέμπτο έτος λειτουργίας η εταιρεία θα απασχολεί σχεδόν 600 άτομα. Σε ότι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών της νέας ΕΛΒΟ, το βασικό σενάριο της Κοινοπραξίας προβλέπει πωλήσεις από το δεύτερο έτος υλοποίησης του business plan και κέρδη από το τρίτο. Το δεύτερο έτος εκτιμάται ότι ο κύκλος εργασιών της θα αγγίξει τα 17,111 εκατ. ευρώ για να φθάσει στα 192,079 εκατ. ευρώ το πέμπτο έτος και από ζημιές 2,4 εκατ. ευρώ το πρώτο έτος υλοποίησης του business plan εκτιμάται ότι το πέμπτο έτος θα εμφανίσει κέρδη προ φόρων 40,226 εκατ. ευρώ.