Στις διαφωνίες που υπάρχουν ανάμεσα στα κράτη – μέλη της ΕΕ σχετικά με το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο και τη μεταφορά του, αναφέρεται δημοσίευμα της Süddeutsche Zeitung με τίτλο «Σε τι διαφωνούν οι χώρες της ΕΕ ως προς το εμπάργκο πετρελαίου».
Όπως επισημαίνει η εφημερίδα, «τα σημαντικότερα σημεία διαμάχης είναι οι μεταβατικές περίοδοι για το εμπάργκο πετρελαίου και η απαγόρευση στις ναυτιλιακές εταιρείες της ΕΕ να μεταφέρουν την πρώτη ύλη με δεξαμενόπλοια σε άλλους πελάτες».
Σε ό,τι αφορά τη στάση της Ελλάδας, η γερμανική εφημερίδα αναφέρει: «Η πρόταση είναι αμφιλεγόμενη ανάμεσα στους πρεσβευτές της ΕΕ. Ο Έλληνας εκπρόσωπος διαμαρτύρεται για τη μεγάλη πίεση που ασκείται στη ναυτιλία της χώρας του και προειδοποιεί ότι, για παράδειγμα, Ασιάτες ανταγωνιστές θα μπορούσαν να πάρουν τις παραγγελίες και να είναι εκείνοι που θα γελάσουν τελευταίοι.
«Εκείνη την περίοδο η Κομισιόν ήθελε να επιβάλει απαγόρευση εισόδου ρωσικών πλοίων, αλλά λόγω της αντίστασης που προέβαλε η Ελλάδα, περιορίστηκε σε απαγόρευση για πλοία που φέρουν ρωσική σημαία. Αυτό μειώνει κατά πολύ τις συνέπειες, επειδή πολλά πλοία που ανήκουν σε Ρώσους φέρουν σημαίες ξένων χωρών».
Η Süddeutsche Zeitung αναφέρει ακόμη ότι τα τάνκερ της ΕΕ επίσης πλέουν συχνά υπό ξένες σημαίες. Συνεπώς, σύμφωνα με το προσχέδιο της Κομισιόν, η σχεδιαζόμενη απαγόρευση μεταφοράς πετρελαίου θα πρέπει να ισχύει για όλα τα πλοία που φέρουν σημαία ΕΕ, ανήκουν ή λειτουργούν από εταιρείες της ΕΕ -ορισμός που μάλλον είναι αρκετά ευρύς.