Τη σύλληψη του πλοιάρχου του εμπορικού πλοίου «Maersk Launceston» για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια διέταξε ο εισαγγελέας, έπειτα από το ναυτικό ατύχημα που σημειώθηκε χθες το πρωί ανοιχτά του Πειραιά.
Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν να κοπεί στα δύο το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού.
Από εκεί και πέρα, σε εξέλιξη βρίσκεται από χθες η προανάκριση που διενεργεί το Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου για τη σύγκρουση του container ship «Maersk Launceston» με το ναρκοθηρευτικό του «Καλλιστώ».
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το Λιμενικό έκανε αλκοτέστ στους υπευθύνους και των δύο πλοίων. Τα αλκοτέστ βγήκαν αρνητικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Αρχές συγκλίνουν ότι το ναυτικό ατύχημα οφείλεται σε συνυπαιτιότητα.
Μέχρι τώρα η μία πλευρά ρίχνει την ευθύνη στην άλλη. Ο κυβερνήτης του ναρκοθηρευτικού φέρεται σύμφωνα με πληροφορίες να κατέθεσε ότι επιχείρησε τρεις φορές να ενημερώσει το εμπορικό πλοίο με το οποίο βρισκόταν σε παράλληλη αλλά δεν υπήρξε ανταπόκριση.
«Ο κυβερνήτης του containership πρέπει να τον είδε τελευταία στιγμή και για αυτό έστριψε δεξιά για να αποφύγει τη σύγκρουση κάτι που τελικά δεν το κατάφερε», αναφέρουν οι πήγες του Πολεμικού Ναυτικού και επανέλαβαν ότι το εμπορικό πλοίο είχε αναπτύξει ταχύτητα 16 κόμβων.
Η άλλη πλευρά αναφέρει: «Το containership μόλις είχε περάσει την Ψυττάλεια, είχε κατέβει ο πλοηγός και βρισκόταν στο separation zone, στο δίαυλο για να συνεχίσει την ρότα του. Το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού διέσχισε κάθετα τη separation zone. Eίχε ραντάρ οπότε σίγουρα θα είδε το πλωτό θηρίο να πλησιάζει. Η πορεία σύγκρουσης είχε ξεκινήσει νωρίτερα.
Το εμπορικό είχε ρότα με ταχύτητα 16 κόμβων. Είχε ξεκινήσει ήδη το ταξίδι του και έπλεε με την κατάλληλη ταχύτητα. Για να σταματήσει χρειάζεται τουλάχιστον δύο με τρία μίλια. Ο πλοίαρχος είναι έμπειρος. Θα φανούν όλα στην πορεία».
Πληροφορίες θα δώσει το μαύρο κουτί του εμπορικού πλοίου αλλά και τα συστήματα επιτήρησης του Λιμενικού.