Τα πάνω – κάτω αναμένεται να έρθουν στα Tέλη Kυκλοφορίας, καθώς τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure).
Όμως, η Κυβέρνηση προετοιμάζει μέσω του υπουργείου Οικονομικών, άμεση παρέμβαση για το θέμα των Tελών της Kυκλοφορίας.
Στην αποκάλυψη προχώρησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, σύμφωνα με τον οποίο, «καμία επιβάρυνση δεν έχουν τα Τέλη Κυκλοφορίας 2020.
Οι πολίτες δεν πρόκειται να πληρώσουν τις αλλαγές που θα προκαλέσει το νέο πρότυπο WLTPκαι η κυβέρνηση θα πραγματοποιήσει αναπροσαρμογές οι οποίες θα είναι προς όφελος των πολιτών» και ξεκαθάρισε ότι «η μείωση της επιβάρυνσης των πολιτών και των επιχειρήσεων αποτελεί βασικό στόχο της Κυβέρνησης Μητσοτάκη».
O γρίφος που έχει να λύσει η κυβέρνηση δεν είναι εύκολος, καθώς ο χρόνος μέχρι το τέλος του έτους δεν είναι αρκετός και οι κινήσεις θα πρέπει να είναι στοχευμένες.
Η κυβέρνηση καλείται άμεσα να επιληφθεί του θέματος WLTP, καθώς ο νέος τρόπος μέτρησης των ρύπων των αυτοκινήτων προκαλεί αυξήσεις-μαμούθ.
Μάλιστα, με τα σημερινά δεδομένα οι αυξήσεις στα τέλη θα ξεπεράσουν το 100%.
Αλλάζουν τα δεδομένα για τους νέους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από την 1η Σεπτεμβρίου που τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου, o οποίος ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και θα αυξήσει τα δεδομένα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα και κατ’ επέκταση και τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Το πρόβλημα έχει να κάνει με τους ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων, οι οποίοι θα δουν το κόστος χρήσης των οχημάτων τους να «απογειώνεται» εξαιτίας της αύξηση των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Ο νέος τρόπος
Σύμφωνα με το νέο τρόπο, τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν μετά από την 31η Οκτωβρίουτου 2010, τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρα:
0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ
91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο
Στην Ελλάδα τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα, ενώ από το Νοέμβριο του 2010 για τα νεότερα μοντέλα τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων.
Τι είναι το WLTP
Το Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, είναι ένας νέος τρόπος υπολογισμού εκπομπής ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου που αντικατέστησε το NEDC τον Σεπτέμβριο του 2017 και βάσει προγραμματισμού θα τον έχει αντικαταστήσει πλήρως το 2021.
Η αλλαγή έγινε για οικολογικούς λόγους καθώς η αύξηση των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα λειτουργούσε αρνητικά ως προς το φαινόμενο του θερμοκηπίου.