Εμμένουν στο φρένο της προσφοράς πετρελαίου Σαουδική Αραβία και Ρωσία για πάνω από εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως μέχρι το τέλος του έτους, παρά την αναταραχή που έχουν προκαλέσει στις αγορές οι συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή.
Οι ηγέτες του συνασπισμού ΟΠΕΚ+ ανακοίνωσαν τα σχέδια σε ξεχωριστές επίσημες δηλώσεις την Κυριακή 5/11. Το Ριάντ έχει μειώσει την ημερήσια παραγωγή αργού κατά 1 εκατομμύριο βαρέλια και η Μόσχα περιορίζει τις εξαγωγές κατά 300.000 βαρέλια, πέραν των προηγούμενων περικοπών που έγιναν με τις υπόλοιπες χώρες του ΟΠΕΚ+.
Η Σαουδική Αραβία θα επανεξετάσει τους όγκους παραγωγής της τον επόμενο μήνα και θα εξετάσει το ενδεχόμενο «παράτασης της περικοπής, εμβάθυνσης της περικοπής ή αύξησης της παραγωγής», σύμφωνα με ανακοίνωση του Σαουδαραβικού Πρακτορείου Τύπου.
Μια ευρύτερη σύγκρουση θα μπορούσε να ωθήσει τους Σαουδάραβες και τη Ρωσία να αναθεωρήσουν τις προγραμματισμένες περικοπές τους, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, ο οποίος έχει προειδοποιήσει για τους κινδύνους που εγκυμονούν οι υψηλές τιμές των καυσίμων για τον πληθωρισμό και την παγκόσμια οικονομία. Ωστόσο, προς το παρόν, ο Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Χωρών και οι εταίροι του φαίνεται να έχουν την πρόθεση να διατηρήσουν τις προμήθειες σε στενό λουρί.
Οι Σαουδάραβες μπορεί να εκτοξεύσουν τις τιμές πετρελαίου ακόμη και στα 100 δολάρια, σύμφωνα με το Bloomberg Economics, για να χρηματοδοτήσουν ακριβά έργα, όπως η φουτουριστική πόλη γνωστή ως Neom, και η αγορά ποδοσφαιριστών και γκόλφερ υψηλού προφίλ για τις εγχώριες αθλητικές δικαιοδοσίες. Ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν, εν τω μεταξύ, χρειάζεται έσοδα από το πετρέλαιο για να χρηματοδοτήσει τον πόλεμό του κατά της Ουκρανίας.
Τον περασμένο μήνα, ο Σαουδάραβας υπουργός Ενέργειας πρίγκιπας Abdulaziz bin Salman δήλωσε στο συνέδριο Future Investment Initiative στο Ριάντ ότι η στρατηγική του βασιλείου για την αγορά πετρελαίου λειτουργεί.
Η Σαουδική Αραβία μπορεί επίσης να παρακινηθεί να διατηρήσει την πορεία της από τις ενδείξεις ότι οι φυσικές αγορές πετρελαίου αποδυναμώνονται. Τα κέρδη από την παραγωγή καυσίμων διολισθαίνουν και το υψηλό κόστος μεταφοράς καθιστά δυσκολότερη τη μεταφορά αργού σε διάφορες περιοχές. Η απότομη μείωση των αποθεμάτων που αναμενόταν ευρέως από τον κλάδο δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί, παρατήρησε η Goldman Sachs Group Inc.
Ο πλήρης συνασπισμός των 23 χωρών του ΟΠΕΚ+ θα πραγματοποιήσει υπουργική συνάντηση στις 26 Νοεμβρίου για να επανεξετάσει την πολιτική για το 2024.