Σε ποσοστό μεγαλύτερου του 50% έχει ολοκληρωθεί ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP), σχεδόν 16 μήνες μετά την έναρξη κατασκευής σε ό,τι αφορά τα πεδία μελέτης, προμήθειας και κατασκευής. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, μέχρι σήμερα, οι ομάδες του έργου έχουν εργαστεί συνολικά 16 εκατ. εργατο-ώρες και έχουν πραγματοποιήσει εργασίες περίπου σε 43 εκατ. χιλιόμετρα, χωρίς να σημειωθεί κανένα σημαντικό συμβάν.
Οι εργολήπτριες εταιρείες του TAP έχουν καθαρίσει και διαμορφώσει το 70% περίπου της όδευσης του αγωγού στην Ελλάδα και την Αλβανία (539 χλμ. από τα συνολικά 765 χλμ.). Επίσης, πάνω από το 45% των συγκολλημένων χαλύβδινων σωληναγωγών έχουν ήδη τοποθετηθεί στο έδαφος (και καλυφθεί με χώμα), αναφέρει το newmoney.
Περί το 95% των 55.000 συνολικά σωληναγωγών που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του αγωγού έχουν παραληφθεί σε Ελλάδα, Αλβανία και Ιταλία. Η τελευταία αποστολή σωληναγωγών για το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού ξεφορτώθηκε στο Μπρίντιζι της Ιταλίας, από τις 3 έως τις 6 Σεπτεμβρίου 2017.
Περισσότεροι από 5.500 άνθρωποι εργάζονται για το έργο και στις τρεις φιλοξενούσες χώρες – με το 85% του προσωπικού να έχει προσληφθεί από τις τοπικές κοινωνίες.
Ο TAP έχει ήδη υλοποιήσει ποικίλες κοινωνικές και περιβαλλοντικές επενδύσεις στις κοινότητες κατά μήκος της όδευσης του αγωγού. Σημαντικές δράσεις, εξάλλου, θα μπουν στο στάδιο της υλοποίησης κατά τους επόμενους μήνες. Συνολικά, ο ΤΑΡ θα επενδύσει πάνω από €55 εκατ. σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες σε Ελλάδα, Αλβανία και Ιταλία.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του TAP, Luca Schieppati, δήλωσε σχετικά: «Είμαστε ευτυχείς που η κατασκευή του ΤΑΡ προχωρά εντός χρονοδιαγράμματος και προϋπολογισμού. Αυτό σημαίνει ότι βρισκόμαστε εντός στόχων για να παραδώσουμε το πρώτο αέριο από το Shah Deniz II το 2020, εισάγοντας μία νέα και απαραίτητη πηγή ενέργειας στο ευρωπαϊκό ενεργειακό δίκτυο».
«Θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι το έργο μας κατασκευάζεται με κάθε φροντίδα για το περιβάλλον. Οι ομάδες μας εργάζονται με μεγάλη προσοχή κατά μήκος της όδευσης ώστε να εξασφαλίσουν ότι η γη στην οποία έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή επιστρέφεται στους ιδιοκτήτες ή χρήστες στην αρχική της κατάσταση ή και καλύτερη. Συνεργαζόμαστε επίσης με τοπικές αρχές και φορείς για να εξασφαλίσουμε ότι τα οφέλη από το έργο φθάνουν σε όλες τις κοινότητες από όπου διέρχεται ο αγωγός», πρόσθεσε ο κ. Schieppati.