Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, μπαίνουν οι κυρώσεις για τα ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ οχήματα, καθώς και οι αλλαγές στα πρόστιμα για την εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας.
Με τις προωθούμενες διατάξεις, οι ποινές για τα ανασφάλιστα οχήματα ξεκινούν από 250 ευρώ για τα δίκυκλα, αυξάνουν στα 500 ευρώ για τα επιβατηγά και καταλήγουν στα 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης.
Αναφορικά με το «ποινολόγιο» για την εκπρόθεσμη εξόφληση των τελών κυκλοφορίας καθιερώνεται κλιμακωτό πρόστιμο σε συνάρτηση με το χρόνο καταβολής του τιμήματος. Τελευταία προθεσμία καταβολής των τελών θα είναι η 31η Δεκεμβρίου.
Μέσα στο καλοκαίρι θα ακολουθήσουν ακόμη τέσσερα νομοσχέδια που αφορούν στην επιχειρηματικότητα, τη λειτουργία των ΔΕΚΟ, τις συναλλαγές με χαρτόσημο και τα κίνητρα για συγχωνεύσεις.
Οι αλλαγές στις ΔΕΚΟ (ΕΛΤΑ, ΟΑΣΑ, ΕΤΑΔ κ.λπ.) που εποπτεύονται από το Υπερταμείο, θα έχουν ως βασικό πρότυπο τη ΔΕΗ.
Οι νέες ρυθμίσεις για το τέλος χαρτοσήμου θα στοχεύουν στον εκσυγχρονισμό, την ψηφιοποίηση και την κατάργηση του για ορισμένες συναλλαγές με αποτέλεσμα να μειωθούν οι επιβαρύνσεις και να μειωθεί η γραφειοκρατία.
Ο μετασχηματισμός του χαρτοσήμου σε «ψηφιακό τέλος συναλλαγής» είναι ένα πολύπλοκο έργο που έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης. Για την επιτάχυνση των δημοσίων επενδύσεων, την ταχύτερη απορρόφηση των ευρωπαϊκών πόρων και τον καλύτερο προγραμματισμό των έργων, συστήνεται μηχανισμός για την διασφάλιση της απαιτούμενης συντήρησης των έργων και ξεχωριστός λογαριασμός χρηματοδότησης έργων για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών.
Με την ενίσχυση των φόρο-εκπτώσεων οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες όπως δικηγόροι, λογιστές, αρχιτέκτονες, μηχανικοί θα αναπτυχθούν και θα γίνουν πιο ανταγωνιστικοί καθώς πέραν των ελαφρύνσεων οι συγχωνεύσεις και εξαγορές ανοίγουν τον δρόμο για την ένταξη στα προγράμματα επιχορήγησης του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης.