Ετσι η Renault προστίθεται σε έναν αυξανόμενο κατάλογο εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών που απαρτίζουν τη Stellantis, Peugeot, FIAT και Opel, αλλά και άλλων κολοσσών όπως η Ford, που έχουν κάνει παρόμοιες δεσμεύσεις.
«Η Renault θα είναι 100% ηλεκτρική στην Ευρώπη από το 2030 και μετά», είπε ο de Meo την Πέμπτη σε εκδήλωση μέσων ενημέρωσης στο τεχνικό κέντρο της Renault κοντά στο Παρίσι. Τον Ιούλιο, ο de Meo είχε θέσει αυτό το ποσοστό στο 90%.
Ο de Meo είπε ότι ο όμιλος Renault πιθανότατα να εξακολουθήσει να πουλά μοντέλα εσωτερικής καύσης μέσω της Dacia μετά από αυτήν την ημερομηνία ή εάν οι συνθήκες, όπως η αναντιστοιχία υποδομών φόρτισης ή οι υψηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας δεν ευνοούν τη δημιουργία μιας σειράς αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων μοντέλων. «Εχουμε ένα Plan B», είπε, προσθέτοντας ότι η Dacia θα εξηλεκτριστεί όσο πιο αργά γίνεται με τρόπο που θα σέβεται την «value for money» πρόταση της μάρκας.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει νέους κανόνες που θα απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πωλούν μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών έως το 2035. Πέρυσι, τα ηλεκτρικά οχήματα αντιστοιχούσαν περίπου στο 11% όλων των πωλήσεων στη Δυτική Ευρώπη, από 6,8% το 2020.
Η επόμενη μεγάλη μείωση των στόχων εκπομπών CO2 της ΕΕ έρχεται το 2025, οπότε οι οδηγίες Euro 7 για τους ρύπους θα προσθέσουν ακόμη περισσότερο κόστος στην εξέλιξη και διάθεση κινητήρων εσωτερικής καύσης. «Εχουμε υποχρέωση να συμμετάσχουμε στη μετάβαση σε μια Ευρώπη ουδέτερη από εκπομπές άνθρακα», είπε ο de Meo αναλύοντας τον νέο στόχο της Renault.
Ο de Meo έκανε και μια αναφορά προόδου του σχεδίου ανάκαμψης με τον κωδικό «Renaulution» το οποίο προέκυψε ως αδήριτη ανάγκη μετά από τις απώλειες-ρεκόρ των 7,23 δις που σημείωσε η Renault το πρώτο εξάμηνο του 2020. Σύμφωνα λοιπόν με τον CEO της γαλλικής εταιρείας η Renault σημείωσε μικρό κέρδος το πρώτο εξάμηνο του 2021, με λειτουργικό περιθώριο κέρδους 2,8%. Ο de Meo και η CFO και αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος Clotilde Delbos θα παρουσιάσουν ολοκληρωμένα τα αποτελέσματα της αυτοκινητοβιομηχανίας για το 2021 στις 18 Φεβρουαρίου.
Είπε ακόμα ότι η μέση αύξηση της καθαρής τιμής των μοντέλων της εταιρείας ανέβηκε από 6 έως 7% αναγνωρίζοντας ότι η έλλειψη ημιαγωγών– που οδήγησε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να δώσουν προτεραιότητα στις πωλήσεις πιο κερδοφόρων οχημάτων – και ο πληθωρισμός έχουν ωθήσει τις τιμές προς τα πάνω σε γενικότερα. «Παρόλα αυτά, τα πήγαμε καλύτερα από την αγορά στην τιμολόγηση».
Η Renault βελτιώνει το μείγμα πωλήσεων με περισσότερες πωλήσεις σε ιδιώτες, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τις προσφερόμενες εκδόσεις. Ο de Meo ενέφερε ότι το καλύτερο παράδειγμα της νέας στρατηγικής «αξία αντί όγκου» είναι το νέο κουπέ SUV Arkana: το 60% των πωλήσεων ήταν σε ιδιώτες αγοραστές και επίσης το 60% των πωλήσεων ήταν υβριδικά, ακριβώς επειδή το Arkana διαθέτει λιγότερες εκδόσεις (βασικά υπάρχουν μόνο δύο) από ανταγωνιστές όπως π.χ. το Peugeot 3008.
Από την πλευρά της μηχανολογικής εξέλιξης, όπου επικεφαλής είναι ο Gilles Le Borgne, ο de Meo είπε ότι το κόστος του «εισιτηρίου εισόδου» για νέα μοντέλα στην γκάμα της Renault (R&D και capex) μειώθηκε κατά 40%. Η συνολική ποικιλομορφία επίσης μειώθηκε κατά 30% και ο χρόνος εξέλιξης συμπτύχθηκε κατά 25%. «Ο χρόνος είναι χρήμα», πρόσθεσε με νόημα.
Ο de Meo επεσήμανε ότι η συμμαχία της Renault με τη Nissan και τη Mitsubishi αποτελεί βασικό μοχλό εξοικονόμησης μηχανικών μερών. Η συμμαχία κλονίστηκε μετά τη σύλληψη του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Carlos Ghosn τον Νοέμβριο του 2018 που αποκάλυψε βαθιά ρήγματα μεταξύ της γαλλικής και της ιαπωνικής πλευράς.
Ο de Meo είπε ότι έχει συναντήσει τον ομόλογό του στη Nissan, Makoto Uchida, μόνο μία φορά προσωπικά από την έναρξη της πανδημίας COVID-19, αλλά ότι τα στελέχη της Renault και της Nissan θα συγκεντρωθούν στα τέλη Ιανουαρίου και θα πραγματοποιήσουν κοινή συνέντευξη Τύπου.