Η κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Temu έχει αναδειχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες της παγκόσμιας αγοράς, κατακτώντας την πέμπτη θέση στις διαδικτυακές αγορές μέσα σε λίγα χρόνια.
Παρά τις επικρίσεις για τις επιθετικές τιμολογιακές πρακτικές της, η επιτυχία της βασίζεται στο δοκιμασμένο επιχειρηματικό μοντέλο της μητρικής της εταιρείας, Pinduoduo.
Η ραγδαία εξάπλωση της Temu στην Ευρώπη
Η Temu έχει εδραιώσει την παρουσία της στην Ευρώπη, προσελκύοντας 93,7 εκατομμύρια χρήστες έως το τέλος του 2024. Από αυτούς, 16,3 εκατομμύρια βρίσκονται στη Γερμανία, 12 εκατομμύρια στη Γαλλία, 10 εκατομμύρια στην Ιταλία και 9,6 εκατομμύρια στην Πολωνία.
Η Temu ακολουθεί το Consumer-To-Manufacturer (C2M) μοντέλο, που εφαρμόστηκε από την Pinduoduo τον Μάρτιο του 2023. Με αυτή τη μέθοδο, οι κατασκευαστές υποβάλλουν προσφορές σε αντίστροφες δημοπρασίες για να εξασφαλίσουν τις χαμηλότερες δυνατές τιμές.
Η εταιρεία:
– Δεν διατηρεί αποθέματα, μεταθέτοντας το κόστος στους κατασκευαστές.
– Δεν αγοράζει προϊόντα, αλλά καθορίζει τις τελικές τιμές και τα περιθώρια κέρδους.
– Πληρώνει τους κατασκευαστές κάθε τρεις μήνες, μειώνοντας τα έξοδά της.
Η Temu αξιοποιεί τα social media για πωλήσεις
Η Temu εφαρμόζει το μοντέλο αγορών μέσω ομάδων (group-buying), το οποίο αρχικά χρησιμοποίησε η Pinduoduo στο WeChat. Αυτό σημαίνει ότι οι τιμές μειώνονται όσο περισσότεροι καταναλωτές συμμετέχουν στην ίδια αγορά.
Οι αριθμοί που επιβεβαιώνουν την άνοδό της
Μέσα σε μόλις δύο χρόνια, η Temu:
– Έχει 200.000 εμπόρους στην πλατφόρμα της.
– Στέλνει 4 εκατομμύρια πακέτα καθημερινά από 60 αποθήκες στην Κίνα.
– Διαθέτει 467 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως.
– Προσφέρει τιμές 40%-60% χαμηλότερες από την Amazon.