Στην τελική ευθεία για την εφαρμογή του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου βρίσκεται πλέον η Θεσσαλονίκη, αφού έχει ολοκληρωθεί το σύνολο του σχεδιασμού και της παραμετροποίησης από την ανάδοχο κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ – INDIGITAL – AMCO.
Ήδη προχωρά με εντατικούς ρυθμούς η εγκατάσταση του εξοπλισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Θεσσαλονίκης και οι σχετικές δοκιμές, ενώ υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκονται σε στενή συνεργασία οι εμπλεκόμενοι φορείς, προκειμένου να κερδηθεί το στοίχημα της ένταξης και του Μετρό στην πλατφόρμα του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου μέχρι το ορόσημο της 30ης Νοεμβρίου, οπότε αναμένεται η λειτουργία του Μετρό στη Θεσσαλονίκη.
Στα πλεονεκτήματα της χρήσης του νέου συστήματος, περιλαμβάνονται η δυνατότητα προμήθειας, φόρτισης/ επαναφόρτισης καρτών και έξυπνων εισιτηρίων από πολλαπλά δίκτυα, ολοκληρωμένη πλατφόρμα πληροφόρησης του επιβατικού κοινού για την άφιξη δρομολογίων, διαθέσιμα κόμιστρα, καθώς και οι διάφορες δράσεις που θα διοργανώνει ο Φορέας Λειτουργίας, η βελτίωση στην εκτέλεση των δρομολογίων και η ταχύτερη επιβίβαση των επιβατών με αποτέλεσμα τη μείωση των λειτουργικών εξόδων του Φορέα Λειτουργίας.
Τέλος, προβλέπεται μείωση στην εισιτηριοδιαφυγή και την λαθρεπιβίβαση καθώς θα υπάρχουν οι πύλες ελέγχου στο μετρό.
Τα αυτόματα μηχανήματα συλλογής κομίστρου εντός των οχημάτων θα δέχονται μόνο ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω τραπεζικών καρτών, ενώ στα υπόλοιπα σημεία πώλησης θα μπορούν να γίνονται επιπλέον και συναλλαγές με κέρματα και χαρτονομίσματα. Αυτόματοι πωλητές θα υπάρχουν διάσπαρτοι σε όλους τους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος και σε καίρια σημεία όπως για παράδειγμα το αεροδρόμιο και τερματικοί σταθμοί του μετρό.