Η απότομη ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης θα αυξήσει την εξάρτηση των τραπεζών από μεγάλες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, δημιουργώντας νέους κινδύνους για τον κλάδο, δήλωσαν στελέχη ευρωπαϊκών τραπεζών.
Ο ενθουσιασμός γύρω από τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες – που χρησιμοποιείται ήδη ευρέως για την ανίχνευση απάτης και ξεπλύματος χρήματος – έχει εκτοξευθεί μετά την κυκλοφορία του chatbot ChatGPT της OpenAI στα τέλη του 2022, καθώς οι τράπεζες εξετάζουν τρόπους για την ανάπτυξη της δημιουργικής ΤΝ.
Πάραυτα, σε μια πρόσφατη συνάντηση στελεχών fintech στο Άμστερνταμ αυτή την εβδομάδα, ορισμένοι εξέφρασαν ανησυχίες ότι η ποσότητα της υπολογιστικής ισχύος που απαιτείται για την ανάπτυξη δυνατοτήτων ΤΝ θα κάνει τις τράπεζες να βασίζονται ακόμη περισσότερο σε έναν μικρό αριθμό παρόχων τεχνολογίας.
Η εξάρτηση των τραπεζών από έναν μικρό αριθμό τεχνολογικών εταιρειών ήταν «ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους», δήλωσε ο Γιλμάζ, τονίζοντας ότι οι ευρωπαϊκές τράπεζες ειδικότερα πρέπει να διασφαλίσουν ότι θα μπορούν να μετακινούνται μεταξύ διαφορετικών τεχνολογικών παρόχων και να αποφεύγουν αυτό που αποκάλεσε «vendor lock-in», δηλαδή την εξάρτηση από έναν και μόνο πάροχο.
Οι ρυθμιστικές αρχές ανησυχούν ότι τα προβλήματα σε μία μόνο εταιρεία cloud computing θα μπορούσαν ενδεχομένως να οδηγήσουν σε κατάρρευση των υπηρεσιών σε πολλά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
«Η τεχνητή νοημοσύνη απαιτεί τεράστιες ποσότητες υπολογιστών και πραγματικά ο μόνος τρόπος με τον οποίο θα μπορέσετε να έχετε πρόσβαση σε αυτή την υπολογιστική ισχύ με λογικό τρόπο είναι από τις εταιρείες Big Tech», δήλωσε πρόσφατα στο συνέδριο Money20/20 η Τζόαν Χάναφορντ, η οποία ηγείται της τεχνολογικής στρατηγικής της Deutsche Bank .
«Βλέπουμε πολλές ευκαιρίες στη δημιουργία ανάλυσης και παρακολούθησης πληροφοριών, κάτι που πραγματικά αρέσει στους τραπεζίτες», υπογράμμισε ο Άρθουρ Μενς.
Η ING δοκιμάζει ένα AI chatbot που χρησιμοποιείται επί του παρόντος για το 2,5% των εισερχόμενων συνομιλιών εξυπηρέτησης πελατών. Ερωτηθείς πόσος χρόνος θα περάσει μέχρι το chatbot θα μπορεί να διαχειριστεί το ήμισυ ή και περισσότερο των συνομιλιών εξυπηρέτησης πελατών, ο Γιλμάζ απάντησε πως κάτι τέτοιο θα επιτευχθεί εντός ενός έτους.