Μόνο ένα μικρό μέρος των καταναλωτών αισθάνεται σίγουρο για την ικανότητά του να χρησιμοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη στην καθημερινότητά του, σύμφωνα με έρευνα της Samsung, με 11.000 συμμετέχοντες από 10 χώρες.
Σε ερώτηση σχετικά με το βαθμό κατανόησης της τεχνολογίας, οι ερωτηθέντες στην Πολωνία ήταν πιο πιθανό να πουν ότι είναι αρκετά εξοικειωμένοι με αυτήν (23%), ενώ αντίστοιχα στο Ηνωμένο Βασίλειο αισθάνονται λιγότερη αυτοπεποίθηση από άλλες αγορές (11%), υπογραμμίζοντας τις πιθανές πολιτιστικές και εκπαιδευτικές επιρροές στον τρόπο αντίληψης των πραγμάτων.
Τα ευρήματα που δημοσιεύθηκαν στη νέα έρευνα της Samsung – Intelligent Living: How AI is Enhancing Everyday Life – αποκαλύπτουν την αυξανόμενη επιθυμία των ερωτηθέντων για την Τεχνητή Νοημοσύνη να βελτιώσει την καθημερινότητά τους.
Ωστόσο, αυτή η επιθυμία δεν συνάδει ακόμα με τον αντίστοιχο ενθουσιασμό, καθώς μόνο το ένα τρίτο (38%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αντιμετωπίζουν την επέκταση της AI με προσμονή.
Ο Δρ. Chris Brauer, Διευθυντής Καινοτομίας, Goldsmiths University of London και Chief Innovation Officer, Symmetry, σχολίασε: «Η πραγματική υπόσχεση της Τεχνητής Νοημοσύνης έγκειται στον τρόπο με τον οποίο μπορεί να μεταμορφώσει την καθημερινότητα και τη ρουτίνα μας, για να συμπληρώσει – και όχι να επισκιάσει – τα πράγματα που απολαμβάνουμε περισσότερο. Καθώς το AI ενσωματώνεται στις συσκευές οικιακής χρήσης, η πραγματική του αξία θα κριθεί από το πόσο καλά απλοποιεί τις καθημερινές εργασίες, βελτιώνει την ποιότητα ζωής μας και κάνει τις καθημερινές αλληλεπιδράσεις πιο ομαλές».
Αναλυτικότερα:
Ο καθαρισμός και το σκούπισμα ήταν οι κυριότερες εργασίες στις οποίες οι άνθρωποι θέλουν να βοηθήσει η Τεχνητή Νοημοσύνη, με το 33% των ερωτηθέντων να εκφράζουν ενδιαφέρον για λύσεις με AI που μπορούν να χειριστούν αυτές τις εργασίες αντί για τους ίδιους.
Επιπλέον, το 28% ενδιαφέρεται για περιπτώσεις όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στον καθαρισμό των σκευών κουζίνας, ενώ το 25% αναζητά βοήθεια στο πλύσιμο των πιάτων.
Το 23% των ερωτηθέντων εξέφρασε ενδιαφέρον για λειτουργίες AI που μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία γευμάτων, αλλά και στη διαχείριση των λιστών για το σούπερ μάρκετ.
Τα παραπάνω ξεπερνούν σε ποσοστό τις πιο παραδοσιακές εργασίες, όπως η διαχείριση των οικιακών λογαριασμών και των οικονομικών του νοικοκυριού, που επιλέχθηκαν από μόλις 21% των συμμετεχόντων.